بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

مشکلات شرکت‌های کشتیرانی بعد از تحریم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه بعد از اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های کشتیرانی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند و این مسئله بر عملکرد آن‌ها اثر گذاشته است.
کد خبر : ۱۸۸۸۵۷

مشکلات شرکت‌های کشتیرانی بعد از تحریم

به گزارش بورس نیوز، سید کمال‌الدین شهریاری در تشریح تأثیر تحریم‌های آمریکا بر حوزه کشتیرانی و وضعیت تردد کشتی‌های ایرانی در دریاهای آزاد، گفت: متأسفانه بعد از اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های کشتیرانی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند و این مسئله بر عملکرد آن‌ها اثر گذاشته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در خانه ملت ادامه داد: صنعت کشتیرانی از سال‌های گذشته و تحریم‌های قبلی آمریکا، تجربه بسیار بالایی کسب کرده و در آن دوران توانست با اقداماتی مانند اجاره پرچم برخی کشورها، کالاها و محموله‌های باری خود را منتقل کند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز برای دور زدن تحریم‌ها توسط صنعت کشتیرانی با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است، گفت: استفاده از پرچم سایر کشورها بر روی کشتی‌های ایرانی حتما باید با توافق آن کشور صورت گیرد، حال متأسفانه در شرایط موجود بسیاری از کشورها، پرچم خود را اجاره نمی دهند.

شهریاری ادامه داد: در شرایط کنونی هم در میزان ظرفیت حمل و نقل دریایی کالا دچار مضیقه هستیم و هم از نظر پوشش بیمه ای کشتی‌های باری دچار مشکلات بسیار خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز برای حل مشکل پوشش بیمهای کشتی‌های باری باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد، به طوری که از طریق بیمه‌های بزرگ اتکایی و حمایت دولت باید این کشتی‌ها بیمه شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا باید برای حل مشکلات صنعت کشتیرانی راه کارهای جدید برای دور زدن تحریم‌های آمریکا اندیشیده شود، زیرا امروز زمانی برای تعلل وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر