بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
رییس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان سرب و روی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مازاد تولید ۱۴۵ هزار تنی شمش روی/ صادرکنندگان در انتظار ابلاغ مصوبه

مصرف شمش روی در کشور، حداکثر ۳۵ هزار تن و حجم تولید امسال شمش روی بالغ بر ۱۸۰ هزار تن خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۸۷۷
مازاد تولید ۱۴۵ هزار تنی شمش روی/ صادرکنندگان در انتظار ابلاغ مصوبه
به گزارش بورس نیوز، چند روز قبل خبری مبنی بر آزادسازی صادرات سرب و روی منتشر شد. به دنبال این خبر، بعضی نمادهای این گروه همچون «فسرب» و «فرآور» با رشد قیمت مناسب و فشار تقاضا مواجه شدند. 

حسن حسینقلی رییس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان سرب و روی در این خصوص به بورس نیوز گفت: صادرات سرب و روی هنوز آغاز نشده است. در ستاد تنظیم بازار، مصوب شده که صادرات سرب و روی آزاد شود؛ اما هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است. پس از ابلاغ مصوبه، صادرات سرب و روی طبق روال عادی و بدون محدودیت حجمی انجام خواهد شد.

وی افزود: در حوزه تولید شمش روی، با مازاد تولید مواجه هستیم. مصرف شمش روی در کشور، حداکثر ۳۵ هزار تن و حجم تولید امسال شمش روی بالغ بر ۱۸۰ هزار تن خواهد بود. با ابلاغ مصوبه و آزادسازی صادرات، می توان مازاد تولید را روانه بازارهای صادراتی کرد و از بار مشکلات این صنعت کاست.

فعال صنعت سرب و روی اظهار داشت: البته بهتر است دو مقوله صادرات شمش سرب و صادرات شمش روی را از هم جدا کرد. آنچه در آمارها به عنوان شمش سرب از آن یاد می شود، عمدتا شمش سرب ثانویه است که از بازیافت باتری به دست می آید و ربطی به معادن سرب ندارد.

حسینقلی در خاتمه تصریح کرد: آزاد شدن صادرات، به معنای حذف الزام پیمان سپاری ارزی ندارد و صادرکنندگان این صنف هم مانند سایر صادرکنندگان ملزم به رعایت مقررات تعهدنامه ارزی هستند. اما به نظر می رسد در صورت ابلاغ مصوبه آزادسازی صادرات، مشکل خاصی بر سر راه صادرات وجود ندارد و مازاد مصرف داخل، صادر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر