بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

مشاغل دریایی جزو مشاغل سخت و زیان آور

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی هزاران نفر در حوزه صنعت کشتیرانی مشغول به کار هستند و این مشاغل دارای خطرات و مشکلات بسیاری است.
کد خبر : ۱۸۸۹۵۷

به گزارش بورس نیوز، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به ضرورت قراردادن مشاغل دریایی در لیست مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: در شرایط کنونی هزاران نفر در حوزه صنعت کشتیرانی مشغول به کار هستند و این مشاغل دارای خطرات و مشکلات بسیاری است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در خانه ملت ادامه داد: امروز با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، وضعیت صنعت کشتیرانی مطلوب نیست، زیرا هدف اصلی تحریم‌ها بعد از کاهش صادرات نفت، قطعا ضربه زدن به صنعت کشتیرانی بوده است.

وی تصریح کرد: ایالات متحده به دنبال مانع سازی در مسیر جابه جایی کالاها از طریق دریا است، از این رو در شرایط کنونی شرکت‌های حمل‌و‌نقل غیرایرانی در فرآیند صادرات و واردات کالا کنار رفته و فعالیتشان به صفر رسیده است و تنها شرکت‌های داخلی مشغول جابه جایی کالا هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز شرکت‌های بیمه‌ای خارجی نیز در حوزه کشتیرانی حاضر به همکاری و فعالیت نیستند تا از این طریق محموله‌ها و کشتی‌های ایرانی و خارجی تحت پوشش این بیمه‌ها در دریاها تردد کنند.

شهریاری تصریح کرد: به نظر من با وضعیت کنونی، حمل‌و‌نقل دریایی دچار مشکلات و زیان‌های مالی بسیاری خواهد شد، از این رو با این شرایط دولت باید حمایت جدی از شرکت‌های کشتیرانی و پرسنل فعال این در این حوزه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: رویکرد مجلس نسبت به صنعت کشتیرانی، موضع حمایتی است، از این رو نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون عمران مجلس از قرار گرفتن مشاغل دریایی در لیست مشاغل سخت و زیان‌آور حمایت می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر