بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

افزایش حقوق همان 20درصد است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق صرفاً مبحث چگونگی توزیع 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی مطرح بود و افزایش حقوق‌ها همان 20 درصدی است که مجلس بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تصویب کرده است.
کد خبر : ۱۸۹۰۴۲

به گزارش بورس نیوز، محمدباقر نوبخت با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی نحوه توزیع 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی گفت: هنوز تصمیم‌گیری قطعی به عمل نیامده است، از صبح پیشنهادات مختلفی در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح شد و همه این پیشنهادها بر این بود که به چه ترتیبی می‌توانیم با ارز ترجیحی 4200 تومانی 14 میلیارد دلار ارز را در سال آینده صرفاً برای معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی در نظر بگیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در این راستا پیشنهادات متنوعی مطرح بود از جمله اینکه برخی خواستار آن بودند تا 14 میلیارد دلار به قیمت ارز آزاد و یا نیمایی وارد شود و دولت مابه‌التفاوت آن را به صورت نقد به مردم پرداخت کند؛ همچنین مطرح شد تا 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی به سبک کوپنی بین مردم تقسیم شود.

نوبخت اظهار داشت: جمعی از نمایندگان پیشنهاد داشتند سازوکار توزیع 14 میلیارد دلار ارز بر عهده دولت باشد و فقط تأکید کنند عدالت و انصاف در خصوص توزیع کالاها رعایت شود که هیچ‌کدام از این پیشنهادها که از صبح تاکنون مطرح بود منتج به رأی نشد.

وی با اشاره به اینکه نشست کمیسیون تلفیق موقتاً تا ساعت یک امروز ظهر پایان یافت، عنوان کرد: مجددا از ساعت یک دور هم خواهیم بود تا با همفکری مجلس و دولت پیشنهاد مشترکی را به تأیید و تصویب برسانیم و ساعت 2 در جلسه علنی مجلس آن پیشنهاد به تصویب نهایی قوه مقننه برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه در این جلسه اشاره‌ای به موضوع افزایش 20 درصدی حقوق‌ها نشده است، گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق صرفاً مبحث چگونگی توزیع 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی مطرح بود و افزایش حقوق‌ها همان 20 درصدی است که مجلس بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تصویب کرده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون کنونی چک سفید امضا به دولت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم

با هدف کاهش قیمت انجام می شود؛

برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

مبلغ 32هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق

ارسال نظر