بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

علت افزایش قیمت شکر چیست / دغدغه قندی‌ها بابت کمبود چغندرقند در سال بعد

امیدواریم نرخی برای چغندرقند و نیز فروش شکر در سال ۹۸ در نظر گرفته شود که هم منافع کشاورزان و هم تولیدکنندگان شکر و هم خودکفایی در زمینه تولید شکر حفظ شود.
کد خبر : ۱۸۹۰۶۷
به گزارش بورس‌نیوز قیمت شکر بسته بندی در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشته و بعضی فروشگاه ها شکر سفید بسته بندی را با قیمت بیش از ۸ هزار تومان هم عرضه می کنند. این در حالی است که امسال نرخ فروش مصوب شکر برای کارخانجات تولیدی، ۳ هزار تومان تعیین شده است. صادرات قاچاق، این روزها بلای جان اقتصاد کشور شده و به نظر می رسد صادرات قاچاق قند و شکر سبب آشفتگی این بازار شده است.
همچنین یکی از مدیران وزارت بهداشت در مصاحبه ای اعلام کرده "وزارت بهداشت پیشنهاد داده یارانه شکر و روغن نباتی به سمت لبنیات و گوشت برود."

محمد کاظمی مدیرمالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل افزایش قیمت شکر در بازار بیان کرد: تولیدکنندگان شکر، عمدتا محصول خود را در ماه های قبل فروخته و دیگر موجودی شکر چندانی در انبارها ندارند. با اتمام موجودی انبار کارخانجات، عرضه شکر کاهش یافته و احتمالا یکی از علل افزایش قیمت شکر در بازار همین مورد بوده است.

وی افزود: البته شرکت های تولیدکننده شکر، بهره ای از افزایش قیمت شکر در بازار نمی برند و قیمت های فعلی بازار، تاثیری بر سودآوری قندی ها ندارد.


وی در مورد تاثیر احتمالی حذف یارانه ها گفت: در حال حاضر، شکر مشمول دریافت یارانه دولت نیست و شرکت های تولیدکننده شکر، یارانه ای دریافت نمی کنند. بنابراین حذف احتمالی یارانه های دولتی اثری بر صنعت تولید قند و شکر نخواهد داشت. ولی چغندرکاران، بذر چغندرقند را با ارز دولتی تامین می کنند.

کاظمی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت کلیه کالاها و خدمات در کشور، نرخ خرید چغندرقند از کشاورزان در سال ۹۸ می بایست در حدی باشد که کشاورزان، رغبت به کشت چغندرقند داشته باشند. در صورت تعیین نرخ نامناسب، انگیزه ای برای کشت چغندرقند نبوده و به سمت محصولات جایگزین خواهند رفت. کاهش کشت چغندرقند در کشور، خودکفایی صنعت را در معرض تهدید قرار خواهد داد. از این رو امیدواریم نرخی برای چغندرقند و نیز فروش شکر در سال ۹۸ در نظر گرفته شود که هم منافع کشاورزان و هم تولیدکنندگان شکر و هم خودکفایی در زمینه تولید شکر حفظ شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر