بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
به سهامداران توصیه می‌شود از معاملات اعتباری بپرهیزند و با سرمایه‌گذاری در بازار بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل برسانند.
کد خبر : ۱۸۹۱۵۹
به گزارش بورس‌نیوز، امروز بازار رنگ سرخ به خود گرفته و اکثر گروه های بزرگ، منفی هستند. به نظر می‌رسد تب‌و‌تاب روزهای پایانی سال در کاهش رخوت بازار اثرگذار نبوده و عدم خوش‌بینی به آینده اقتصادی کشور، افت بیش از هزار واحدی شاخص دماسنج اقتصاد کشور را رقم زده است. 

مهدی حیدرزاده مدیرعامل شرکت کارگزاری مدبر آسیا در گفت‌وگو با بورس نیوز در مورد پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۸ بیان کرد: سال ۹۸ سالی سرشار از ریسک‌های سیاسی برای بازار سرمایه خواهد بود و مهم‌ترین این ریسک‌ها، تصویب یا عدم تصویب CFT است. 

وی ادامه داد: به سبب اتمام مهلت معافیت ۸ کشور از تحریم واردات نفت از ایران، تمدید یا عدم تمدید این معافیت نیز ریسک بزرگی برای بازار سرمایه تلقی می گردد.

کارشناس بازارسرمایه افزود: با افزایش ریسک‌های سیاسی، توهم تورم، تقویت شده و افزایش نرخ تورم، موجب رشد شاخص و افزایش بازدهی بازار سرمایه خواهد شد و از سوی دیگر، به سبب انتظارات تورمی و سیاست‌هایی از قبیل تغییر مبنای پرداخت سود سپرده‌های بانکی از روزشمار به ماه شمار، احتمالا بازار پول در سال ۹۸ رونق کمتری داشته و بخشی از سپرده ها از بانک خارج شده و وارد سایر بازارها خواهدشد. 

این فعال صنعت کارگزاری خاطرنشان کرد: بازار بدهی پتانسیل زیادی برای جذب بخشی از این نقدینگی داشته و به نظر می رسد در سال ۹۸ بازار بدهی، تحرک بیشتری داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گزینه‌های برتر برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: بدون شک بازار سرمایه، جذاب‌ترین و مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خواهد بود؛ چراکه تنوع این بازار در حدی است که تمامی خواسته‌ها و انتظارات سرمایه‌گذاران را پاسخ خواهد داد. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آنکه می‌توان با خرید سهم، از رشد صنایع مختلف بهره برد؛ امکان معامله سکه طلای یک‌روزه در این بازار فراهم شده ضمن آنکه با سرمایه‌گذاری در سهام صنایع صادرات محور، می توان از نوسانات بازار ارز نیز منتفع شد.

حیدرزاده در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ریسک‌های بازار سرمایه به سهامداران توصیه می‌شود از معاملات اعتباری بپرهیزند و با سرمایه گذاری در بازار بدهی و صندوق های سرمایه گذاری مشترک وصندوقهای سرمایه گذاری با درآمد ثابت، ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر