بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کارشناس مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

یک شایعه مثبت برای صنعت دامپروری/ رشد قیمت شیر شاید در سال آینده!

در مجموع سود محقق شده شرکت بیشتر به نرخ فروش شیر خام بستگی دارد و افزایش نرخ گوشت تاثیر با اهمیتی بر سودآوری «زگلدشت» نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۹۲۹۶
یک شایعه مثبت برای صنعت دامپروری
به گزارش بورس نیوز ، چند روزی است که تحرکات مثبتی در برخی سهم های گروه دامپروری مشاهده می‌شود؛ شنیده‌ها حاکی از افزایش نرخ شیر خام بوده و جهش نرخ گوشت هم به جذابیت این گروه افزوده است.

«زگلدشت» از نمادهای موفق این گروه است که از ابتدای هفته گذشته تاکنون بازدهی تقریبا ۱۷درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

این شرکت در ۱۱ ماهه امسال، ۷۰۵ میلیارد ریال درآمد داشته که ۴۴ درصد بیش از درآمد تحقق یافته مدت مشابه سال قبل است.

فرج‌اله جعفری کارشناس بازارسرمایه و مدیر مالی سابق شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص شایعه افزایش نرخ شیر خام بیان کرد: نرخ شیر خام افزایش نداشته و کماکان شیر خام در محدوده قیمت مصوب ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومانی به فروش می‌رسد و اگر قرار باشد افزایش قیمتی رخ دهد، به سال آینده مربوط خواهد بود.

وی افزود: البته زمزمه‌هایی از احتمال حذف ارز دولتی واردات نهاده‌های دامی شنیده‌ایم که در این صورت احتمالا نرخ فروش شیرخام آزاد خواهدشد. اگر چه این موضوع می‌تواند اتفاق مثبتی برای صنعت دامپروری باشد؛ اما افزایش احتمالی نرخ شیر خام خبر خوشایندی برای مردم نخواهد بود.

فعال صنعت دامپروری در رابطه با تاثیر افزایش نرخ گوشت بر سودآوری «زگلدشت» و سایر شرکت‌های این حوزه اظهار داشت: افزایش نرخ گوشت ارزش دارایی های غیر مولد و درآمد حاصل از فروش دام (گوساله نر) را افزایش خواهد داد؛ اما در مجموع سود محقق شده شرکت بیشتر به نرخ فروش شیر خام بستگی دارد و افزایش نرخ گوشت تاثیر با اهمیتی بر سودآوری «زگلدشت» نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر