بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

فروش امواد مازاد بانک ها هزینه اعطای تسیهلات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع مالی آزاد شده بانک‌ها از طریق فروش اموال مازاد، باید برای وظایف اصلی بانکداری یعنی اعطای تسهیلات به مردم هزینه شود.
کد خبر : ۱۸۹۳۲۸

به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی درباره خبری مبنی بر مراجعه بانک‌های دولتی برای فروش اموال مازاد خود از طریق بورس، گفت: این اقدام بانک‌ها در راستای تصمیمات کلی اتخاذ شده است، مبنی بر اینکه بانک‌ها باید دارایی‌های غیرمفید اعم از ساختمان‌ها و املاک خود را که سبب حبس سرمایه و منابع مالی شده را به فروش برسانند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، با بیان اینکه فروش اموال مازاد  بانک‌ها از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تصمیم‌گیری شده است، افزود: بانک‌ها باید از یکسو باید بنگاه‌‌ها و شرکت‌های تابعه را به فروش برسانند و از سوی دیگر چنین اقدامی در حوزه املاک و دارایی‌های خود انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه منابع مالی آزاد شده بانک‌ها از طریق فروش اموال مازاد، باید برای وظایف اصلی بانکداری یعنی اعطای تسهیلات به مردم هزینه شود، تاکید کرد: یکی از مسائلی که در چند سال اخیر مطرح شده بحث فروش املاک بانک‌ها است که با توجه به مشکلات و حواشی ایجاد شده در حوزه شفافیت واگذاری‌ها، فروش املاک و دارایی‌های غیرمنقول بانک‌ها از طریق بورس روش مناسبی است که سبب شفافیت، تسهیل و تسریع واگذاری این دارایی‌ها می‌شود.

کریمی با بیان اینکه واگذاری املاک از طریق بورس قطعاً هزینه کمتری از روش سنتی موجود یعنی روش مزایده وارد کرده و یک اقدام مثبت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: فروش املاک و دارایی‌های غیرمنقول بانک‌ها در بورس می‌تواند کمک شایانی به تسریع تبدیل دارایی‌های بانک‌ها به وجوه نقدی کند که از این وجوه در منابع تسهیلات‌دهی بانک‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر آنچه که اعلام شده واگذاری شرکت‌های تابعه بانک‌ها از طریق بورس نیست بلکه واگذاری املاک و دارایی‌ها این بانک‌ها است که البته تاکنون واگذاری املاک و دارایی‌ها از طریق بورس تجربه نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واگذاری املاک و دارایی‌ها از طریق بورس تجربه جدیدی بوده که می‌تواند مفید باشد، تصریح کرد: واگذاری املاک از طریق بورس می‌تواند راهکار مناسبی برای بانک‌ها باشد که از این طریق بتوانند با هزینه کمتر، شفافیت بیشتر و سرعت بالاتر املاک و دارایی‌های غیرمنقول خود را به فروش برسانند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات مطرح کرد:

رابطه مثبت بین بازار سهام و تورم

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

بورس در انتظار خبری بنیادی/ حرکت بازار به سمت سهم‌ها تجدید ارزیابی

ارسال نظر