بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

بورس کالا از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بورس کالا از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور است و می‌توان از این ظرفیت در ایجاد شفافیت معاملات محصولات کشاورزی از جمله ذرت استفاده کرد.
کد خبر : ۱۸۹۳۷۷

به گزارش بورس نیوز، علی اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با ارایه ذرت در بورس کالا در سال جاری دو مزیت شفافیت و سرعت در پرداخت مطالبات کشاورزان به نحو کارشناسی‌شده‌ای عملیاتی شد.

اکبری افزود: بورس کالا از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور است و می‌توان از این ظرفیت در ایجاد شفافیت معاملات محصولات کشاورزی از جمله ذرت استفاده کرد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با بیان اینکه دولت منابع کافی برای خرید محصولات کشاورزی در قالب سیاست خرید تضمینی را در اختیار ندارد، ادامه داد: اجرای سیاست قیمت تضمینی ذرت به کمک بورس کالا و جایگزینی آن با سیاست خرید تضمینی این امکان را فراهم می‌کند تا کشاورزان به موقع مطالبات خود را دریافت کنند. ضمن اینکه در بورس چنانچه ذرت به قیمت بالاتری نسبت به قیمت تعیین شده معامله شد، به نفع تولیدکننده است و اگر به قیمت پایین‌تری مورد معامله قرار گرفت، دولت متعهد است مابه‌التفاوت آن را به کشاورز بپردازد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم اظهار کرد: باید توجه داشت که کشاورزان در بورس کالا می‌توانند به طور مستقیم محصولات تولیدی خود را با نرخ واقعی و عادلانه معامله کنند.

وی ادامه داد: وقتی کشاورز بتواند محصولات خود را که با هزینه بالا تولید کرده، در مکان امنی مانند بورس کالا به صورت مستقیم به فروش برساند، شاهد حذف سیستم‌های دلالی و سفته‌بازی در صنعت کشاورزی خواهیم بود.

اکبری افزود: معامله در بورس کالا باعث شفافیت و نظام‌مند شدن بازار ذرت شد. با توجه به قابل رصد بودن معاملات بورس کالا، شاهد شفافیت در دادوستدها و تعیین واقعی قیمت‌ها هستیم.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت گفت: اجرای سیاست قیمت تضمینی ذرت به کمک بورس کالا و جایگزینی آن با سیاست خرید تضمینی طرحی است که طی چند سال اخیر در برخی استان‌ها به اجرا درآمده است که باید با شناسایی نواقص و کاستی‌ها و سپس رفع آن، این طرح را در سراسر کشور و برای سایر محصولات کشاورزی به اجرا درآورد تا بورس کالا به عنوان مرجع اصلی انجام معاملات محصولات مختلف حوزه کشاورزی از جمله ذرت قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا می‌تواند بورس را به مرجع اصلی انجام معاملات محصولات کشاورزی تبدیل کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نظارت‌های دقیقی که در بورس کالا اعمال می‌شود، شاهد شفافیت در معاملات و تعیین قیمت واقعی هستیم که این موضوع هم به نفع کشاورز و هم به نفع خریدار است.

نماینده مردم شیراز توضیح داد: اکنون زمان آن است که با سرعت تمام در جهت اجرای طرح سیاست قیمت تضمینی روی محصولات قابل معامله در بورس کالا حرکت کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

دخالت سیاستگذاران در معاملات بورس باعث کاهش اعتماد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

تنظیم بازار کالاهای اساسی به وسیله بورس کالا

مدیر عامل اسبق شرکت بورس اوراق بهادار تهران مطرح کرد:

بورس کالا بستری برای بهبود اوضاع اقتصادی

در تالار محصولات صنعتی و معدنی انجام می شود؛

عرضه 29 کیلوگرم شمش طلا

ارسال نظر