بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مدیر مالی «شکلر» در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تاثیر مثبت نرخ ارز بر سودآوری نیروکلر

روند تولید شرکت در ۶ ماهه دوم سال مالی، نسبت به روند ۶ ماهه نخست سال مالی و همچنین مدت مشابه سال قبل، روند مثبت تری خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۹۳۷۹
تاثیر مثبت نرخ ارز بر سودآوری نیروکلر

به گزارش بورس نیوز، در میان مثبت‌های امروز گروه شیمیایی، صف خرید «شکلر» بیشتر به چشم می‌آید. 

شرکت نیرو کلر که در سال مالی جاری واحد تولید «سود پرک» با ظرفیت روزانه ۴۰ تن را راه اندازی کرده، در ۳ ماهه منتهی به پایان آبان ماه ۹۷ سود خالص بیش از ۱۲ میلیارد تومانی محقق کرده که ۱۷۳ درصد بیش از سود محقق شده در مدت مشابه سال قبل بوده است. 

نیروکلر که فروش دارایی های مازاد را هم در برنامه دارد، در ۶ ماهه منتهی به پایان بهمن ماه خبر از شناسایی درآمد ۷۸ میلیارد تومانی داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴۲ درصدی نشان می دهد.

حسین قاسمی مدیر مالی شرکت نیروکلر در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال «شکلر» بیان کرد: به نظر می رسد اقبال سهم تحت تاثیر جو روانی مثبت گروه پتروشیمی و خوش‌بینی به روند سودآوری سهم‌های دلاری و همچنین گزارش‌های منتشر شده مربوط به عملکرد شرکت باشد.

وی افزود: با توجه به طرح افزایش ظرفیتی که به بهره‌برداری رسید، روند تولید شرکت در ۶ ماهه دوم سال مالی (سال مالی «شکلر» ۳۱ مرداد است) نسبت به روند ۶ ماهه نخست سال مالی و همچنین مدت مشابه سال قبل، روند مثبت تری خواهد بود. حجم تولید نسبت به سال قبل افزایش داشته همچنین افزایش احتمالی نرخ ارز هم تاثیر مثبتی بر سودآوری نیروکلر خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از محصولات شرکت روانه بازارهای صادراتی می شود. مابقی نیز در بازار داخل عرضه می گردد. در صورت افزایش نرخ ارز، احتمالا نرخ فروش محصولات شرکت هم افزایش خواهد یافت. بهبود وضعیت تولید و افزایش سودآوری، مهمترین استراتژی شرکت است و مداخله ای در روند قیمت سهم نداریم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر