بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مطرح کرد:

پیشرفت 85 درصدی سامانه جامع ارزی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: سامانه جامع ارزی تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته است. این سامانه امسال بیشترین پیشرفت را داشت و تعاملات آن با سامانه جامع تجارت تکمیل و به دلیل محدودیت های ارزی، سامانه نیما هم در آن ایجاد شد.
کد خبر : ۱۸۹۳۸۵

به گزارش بورس نیوز، علی رهبری درباره سامانه جامع ارزی اظهار کرد: سامانه جامع ارزی تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته است. این سامانه امسال بیشترین پیشرفت را داشت و تعاملات آن با سامانه جامع تجارت تکمیل و به دلیل محدودیت های ارزی، سامانه نیما هم در آن ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد سامانه نیما یا نظام یکپارچه معاملات ارزی موجب شد بازرگان (واردکننده به عنوان متقاضی ارز و صادرکننده به عنوان عرضه کننده ارز) صراف و بانک عامل (شعبه ارزی) هر کدام در درگاه خود کار نمایند. بر این اساس معاملات ارزی در حوزه تجارت خارجی کشور شفاف و قابل سیاستگذاری و راهبری شد.

رهبری یادآور شد: سامانه نیما شفافیت خوبی در کشور ایجاد کرده است. به عنوان مثال، اگر یک صرافی بیش از حد نرمال خرید ارز داشته و متناسب با آن، فروش ارز نداشته باشد، بانک مرکزی از طریق این سامانه متوجه می‌شود و می‌تواند دسترسی‌اش را برای خرید بیشتر ببندد و بعد از عرضه ارزها دسترسی‌اش را برای خرید مجدد باز کند. در واقع این سامانه کمک می‌کند عوامل عدم تعادل بازار ارز شناسایی و مدیریت شوند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: این ترکیب قوی و تعامل بین سامانه ارزی و سامانه تجاری کشور در سال جاری شکل گرفت و از مهر ماه توانست معاملات ارزی را مدیریت و تعادل نسبتا قابل قبولی در بازار ارز ایجاد کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با افتتاح سامانه تجارت انجام می شود؛

تعادل عرضه و تقاضای ارزی بین صادرکننده و واردکننده

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90مجلس:

دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است

برای رفع دغدغه های صادرکنندگان از نحوه تسویه ارز حاصل از صادرات انجام می شود؛

راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در سال آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

آمریکا با دلار ما کاری ندارد

ارسال نظر