بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به قلدری و تو دهنی به نفع نفتکش‌های ایرانی و صابونی که به زیر پای دلار افتاد.
کد خبر : ۱۸۹۴۸۶
گمرک در پی سلطان واردات قطعات خودرو / جنگ نفتکش‌ها!

به گزارش بورس‌نیوز، رشد متغیرهای بورسی شگفتی را به این هفته تالارشیشه‌ای آورد به‌گونه‌ای که مقاومت 167 هزار واحدی شکست شد و شاخص توانست 4 درصد رشد را تجربه کند.
بازار و البته سهامدار اینگونه نشان داده که سطح نگرانی‌های هفته‌های گذشته کمی رها شده و تصمیم گرفته تا با نگاه مثبتی به نظاره تابلوها بنشیند و از سویی دیگر کاهش عرضه حقوقی‌ها و سرمایه‌گذاران اعتباری نیز دلیل دیگری بود که چنین رشدهایی را رقم زد.

سری به جاده مخصوص
خودرویی‌ها سودای چی بر سر دارند را خدا می‌داند زیرا از طرفی حجم انبوه کانتینرهای رسوب کرده قطعات خودرو به گونه‌ای در گمرک زیاد شده که صدای گمرک را درآورده که ای اهل جاده مخصوص، بیاید و اینها را ببرید و از طرفی خودروسازان یک گوششان در است و گوش دیگر دروازه! بعد انتقادی که مطرح می‌شود سریعا دیگر پازل خودروسازان یعنی قطعه‌سازان سینه سپر می‌کنند که ما قطعه نساخته‌ایم و پول نداریم تا خودروسازان پشت آنها مخفی شوند؛ دستگاه قضا باید به مسئله قطعات رسوبی در گمرک ورود کنند که ببیند سلطان واردات قطعه‌ کیست!

پتروشیمی تحریمی
شرکت پتروشیمی شازند برای نخستین بار از کاتالیست صنعتی برای تولید گرید برتر پایپPE-100 در کشور از سوی واحد پژوهش و فناوری خود تولید و رونمایی کرد در حالی که این پتروشیمی در لیست تحریم‌ها بوده، خبر خوشی برای سهامدارانی بود که نگاه به این واحد داشتند.

نفتی که سروصدای زیاد داشت
طبق شنیده‌ها ایران مشتری نفتکش‌ دست‌دوم شده و در جست‌وجوی نفتکش‌های دست دوم برای جایگزین کردن ناوگان فرسوده خود و حفظ جریان صادرات نفت با وجود تحریم‌های آمریکا است اما رژیم‌صهیونیستی ادعا کرده که می‌خواهد برای قطع صادرات ایرانی علیه نفتکش‌های ایرانی اقدام کند اما امیر حاتمی حرکت احتمالی اسرائیل را «دزدی دریایی» خواند و گفت اگر رخ دهد، قاطعانه پاسخ خواهیم داد.
البته کماکان چینی‌ها برای نفت ایران چک می‌کشند و خود را مشتری طلای سیاه ایران می‌دانند.

صابون زیر پای دلار 
صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری، 12.850 هزار تومان و قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14.800 هزار تومان اعلام کردند که کوتاه آمدن دلار ان‌شاالله همان صابونی باشد که پای آن تا زیر ابر 10هزار واحدی پایین بیاید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر