بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

بهانه‌های واهی برای مخالفت با FATF

مزایای تصویب لوایح FATF آشکار است، مخالفان دلیل مخالفت خود را به صراحت اعلام کنند زیرا حفظ استقلال و عزت کشور، بهانه درستی برای عدم پذیرش مقررات بین المللی نیست!
کد خبر : ۱۸۹۵۵۳

به گزارش بورس‌نیوز، مناقشه بر سر دو لایحه از لوایح مرتبط با FATF در ایران ادامه دارد؛ کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به "کنوانسیون پالرمو"؛ و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به (CFT).
یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی اعلام کرده دو سوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت مخالف تصویب لایحه مذکور هستند و نباید FATF به مساله تودم مردم تبدیل شود.

مصطفی رناسی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اولین نکته اینجا است که به نظر می‌رسد در شرایطی که کشور دارای ریاست جمهوری، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان و غیره بوده و بابت اداره تمامی این نهادها هزینه گزافی صرف می شود، مداخله دادن مردم در امور سیاسی و اقتصادی بی معنا است.
وی ادامه داد: مرتبا شاهد هستیم مسئولان کشوری در جلسات و سخنرانی ها و نماز جمعه و غیره مردم عادی را درگیر چالش های سیاسی و اقتصادی داخلی و بین المللی می‌کنند بنابراین یا نباید مردم را درگیر مسائل کلان اقتصادی و سیاسی کرد و باید تصمیم گیری به نمایندگان منتخب مردم واگذار شود(مانند سایر کشورها و اگر نیاز به نظر مردم بود، رفراندوم برگزار شود)، یا اگر این کار شده و زندگی عادی مردم را تحت تاثیر مسائل اقتصادی و سیاسی قرار داده ایم ، این بار هم مردم را دخالت دهیم!

وی افزود: هر اتفاقی، آثار منفی و مثبتی در بر دارد. پیوستن به کنوانسیون FATF یکی از مقررات بین المللی است که تمامی کشورهای دنیا به رعایت آن پایبند هستند. مزایای پیوستن به این کنوانسیون آشکار است؛ اگر شفافیت بر اقتصاد کشور حاکم بود، شاهد این حجم فساد مالی نبودیم. ولی بهتر است مخالفان با تصویب لایحه پالرمو دلایل مخالفت خود را به صراحت اعلام کنند. عدم تصویب این لایحه تبعات منفی اقتصادی به همراه دارد و اگر منافع مردم در عدم تصویب این لایحه است، شفاف سازی شود.

نایب رییس انجمن تجهیزات شناور و صنعت دریایی ایران در ادامه اظهار داشت: حفظ استقلال و عزت کشور، بهانه درستی برای عدم تصویب این لایحه نخواهد بود. استقلال یک کشور به معنای قطع ارتباطات و مراودات با سایر کشورها نخواهد بود. عدم ارتباط با دنیا، اقتصاد کشور را دچار معضل خواهد کرد و فقر مردم را در پی خواهد داشت. افزایش فقر، نه تنها عزتی برای ایران به دنبال نخواهد داشت؛ بلکه فساد و فحشا را گسترش خواهد داد. 

رناسی در خاتمه تصریح کرد: عدم پذیرش مقررات بین المللی به بهانه حفظ استقلال و عزت کشور، مثل این است که فردی به بهانه حفظ استقلال خود، از پذیرش و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سر باز زند و از چراغ قرمز عبور کند. آیا می توان با توجیه حفظ استقلال و عزت فردی، از جریمه افرادی که به قوانین پایبند نیستند، خودداری کرد؟
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به مناسبت آغاز سال جدید صورت می‌گیرد؛

عیدی همراه اول به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری

به‌منظور تکریم و افزایش رضایت‌مندی مشترکان صورت می‌گیرد؛

هدیه ویژه برای تمام همراه اولی‌ها

ارسال نظر