بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
رئیس کمیسیون رقابت‌پذیری، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق تهران:

خطای ‏سیستمی در کشور بهبود پیدا کند

برای بهبود وضعیت کشور از نظر مبارزه با فساد نیاز به اقدامات اصلاحی داریم. به این معنی که خطای ‏سیستمی در کشور بهبود پیدا کند.
کد خبر : ۱۸۹۶۲۵

به گزارش بورس نیوز، حسن فروزان‌فرد درباره مقابله با شکل‌گیری فساد اظهار کرد: در خصوص مقابله با شکل گیری فساد نیازمند اقدامات اصلاحی هستیم نه اینکه فقط موضوع را اصلاح و صورت مسئله ‏را پاک کنیم.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت کشور از نظر مبارزه با فساد نیاز به اقدامات اصلاحی داریم. به این معنی که خطای ‏سیستمی در کشور بهبود پیدا کند. برای مقابله با فساد اداری یک پلت‌فرم لازم داریم تا مجموعه فعالیت‌های‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاکمیتی که قرار است به ‏فضای اقتصاد سالم و پویا در کشور بینجامد، روی آن سوار شود. این پلت‌فرم براساس اصل شفافیت عمل ‏می‌کند.

رئیس کمیسیون رقابت‌پذیری، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق تهران افزود: ما به یک پهنه شفاف در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، اجرا و رسیدگی در فضای اقتصادی کشور ‏احتیاج داریم تا همه‌چیز بر اساس آن ساخته شود و در این فرایند اگر با شفافیت عمل کنیم زمینه تعارض منافع ‏هم کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای تدوین لایحه شفافیت بیان کرد: همه بايد به اين باور برسند كه اين شفافيت مفيد است. متأسفانه مبارزه با فساد چیزی نیست که امروز در کشور ما با دیدگاه بلندمدت و نگاه تدبیر به آن توجه کنیم. شواهد زیادی را می‌بینیم که نه سازوکار لازم برای مبارزه با فساد در کشور وجود دارد و نه دیدگاه ایجاد، و توسعه آن. علاوه بر این می‌دانیم که به‌خوبی اجزا لازم برای مبارزه با فساد را در کشور نمی‌شناسیم و اگر حتی برخی از اجزا را هم می‌شناسیم جایگاه شان را در این نظام به‌درستی نمی‌دانیم.

فروزان‌فرد در ادامه خواستار فعال شدن نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) در این زمینه شد و گفت: هم‌اکنون چند نمونه از این تشکل‌ها شکل‌ گرفته است اما همچنان نیاز اساسی به راه‌اندازی نهادهای مدنی فعال درزمینه مبارزه با فساد وجود دارد زیرا باید جبهه متحدی شکل بگیرد و با گفت‌وگو و گفتمان‌سازی فضای مناسب برای پیشگیری و نظارت ایجاد شود تا مطالبه عمومی درزمینه مبارزه با فساد به نتیجه مشخص برسد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیر کارگروه سلامت نظام اداری شرکت نفت خزر گفت:

دستیابی به روش‎های موثر برای مفاسد احتمالی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

از بین بردن بسترهای شکل‌گیری فساد در کشور

نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران:

کشور نیازمند قانون جامع در حوزه ارتقاء سلامت نظام اداری

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه خبر داد:

یکی از کمبودهای اصلی بانک‌ها در ایران نبود واحد کامپلاینس

ارسال نظر