بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

برندسازی، بزرگترین معضل در صنعت پوشاک

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات موجود در این صنعت برندسازی است که به دلیل شرایط اقتصادی کشور و نگاه‌هایی که به تولید وجود دارد برای برندسازی، صرف نظر از تعداد محدودی از برندهای معتبر، هیچ تلاشی نشده است.
کد خبر : ۱۸۹۶۵۶

برندسازی، بزرگترین معضل در صنعت پوشاک

به گزارش بورس نیوز، رامین نورقلی‌پور درباره وضعیت صنعت پوشاک در ایران، گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات موجود در این صنعت برندسازی است که به دلیل شرایط اقتصادی کشور و نگاه‌هایی که به تولید وجود دارد برای برندسازی- صرف نظر از تعداد محدودی از برندهای معتبر- هیچ تلاشی نشده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان مجلس با بیان اینکه تولیدات باکیفیت در گرو وجود بازار است، افزود: وجود بازار و مصرف‌کننده تضمینی برای تولیدکنندگان است که با تمام توان محصولی باکیفیت و متنوع تولید کنند.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد البسه تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است اما به دلیل گمنام بودن مردم تمایلی چندان به خرید این محصول ندارد در واقع البسه تولید داخل توانایی جذب مشتری را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در شرایطی که برندسازی انجام نگرفته تولیدکننده داخل ناچار است علیرغم توانایی در تولید محصول با کیفیت، از برندهای معتبر دنیا کپی برداری کند در این شرایط مسائل حقوقی مطرح و ممکن است مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کند.

نورقلی پور ادامه داد: اگرچه کشور ما شرایط خوبی از نظر تولید پوشاک دارد اما نگاه اقتصادی جامعه و مشتری‌مداری در این حوزه وجود ندارد در نتیجه به صورت علمی و درست وارد این حوزه نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه دردسر جدیدی برای تولیدکنندگان پوشاک ایرانی است، گفت: علی‌رغم اینکه در چند سال گذشته کشور در حوزه تولید پنبه و نخ به توان داخلی متکی بود اما در حال حاضر شرایط سختی در این حوزه ایجاد شده و کشور وابسته به واردات از کشورهای آسیای میانه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت پوشاک به واردات وابسته شده است، بیان کرد: در حوزه‌هایی مانند تهیه رنگ، تولید پارچه از مواد خاص و ... کشور به واردات وابسته است و تحریم‌ها تاثیر بسیاری بر در این حوزه داشته است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:

تاثیر قاچاق بر صنعت پوشاک

ارسال نظر