بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
برای رونق تولید در درجه نخست باید فضای کسب و کار را برای تولید و تولیدکننده مهیا کرد، زیرا امروز فضای کسب و کار برای تولید و تولیدکننده فراهم نیست.
کد خبر : ۱۸۹۶۸۰

فضای کسب و کار برای تولید فراهم نیست

به گزارش بورس نیوز، بهروز نعمتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع زائران حرم رضوی، با تاکید بر اینکه برای رونق تولید در سال جاری باید اقدامات متعددی انجام شود، گفت: برای رونق تولید در درجه نخست باید فضای کسب و کار را برای تولید و تولیدکننده مهیا کرد، زیرا امروز فضای کسب و کار برای تولید و تولیدکننده فراهم نیست و عملاً رقابتی وجود ندارد و دلیل آن این است که دولت مجری، متولی، تولیدکننده و صادرکننده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت، با بیان اینکه می‌توان موضوع رونق تولید را در اصلاح ساختار بودجه که باید در 4 ماه نخست سال انجام شود، پیگیری کرد، افزود: بحث مقررات‌زدایی نیز برای حمایت از تولید داخل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه امروز بسیاری از قوانین و مقررات دست و پاگیر در کشور وجود دارد که اقتصاد را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع برای یک فرد سرمایه‌گذار در کشور برداشته شود، ادامه داد: برای رونق تولید باید به بخش خصوصی اعتماد شود، زیرا با اعتماد به بخش خصوصی تولید رونق می‌گیرد.

نعمتی با بیان اینکه نوع نگاه به اقتصاد یعنی اقتصاد باز، بسته و یا ترکیبی از این دو نوع گریبانگیر تولید شده است، اظهار داشت: دولت در مجموعه‌ها و کارخانه‌هایی همانند خودروسازی و پتروشیمی‌ها با بخش خصوصی شریک بوده و سهم بخش خصوصی نیز قالب است، اما دولت به دلیل قدرت حتی اجازه مدیریت به بخش خصوصی را نمی‌دهد که این مساله باید اصلاح شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از آمریکایی‌ها گفته بود که ما کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران جشن خواهیم گرفت، بیان کرد: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته همیشه به دنبال فتح ایران بودند که نمونه‌های توطئه آنها را می‌توان در حادثه طبس، کودتای نوژه و جنگ تحمیلی ۸ ساله مشاهده کرد، همچنین ایجاد طالبان در افغانستان و ایجاد داعش در کشورهای همسایه ایران نیز برای زمین گیر کردن ایران بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: عربستانی‌ها بیشترین لطمات را از لحاظ شکلی به آمریکایی‌ها زده اند. نمونه ای از لطمه زدن‌های عربستانی‌ها به آمریکایی‌ها را می‌توان در حادثه ۱۱ سپتامبر مشاهده کرد، اما آمریکایی‌ها به این مسائل توجه نمی‌کنند چرا که تصور می‌کنند اثرگذاری سعودی‌ها در منطقه پایین است، بنابراین آمریکایی‌ها همیشه با این طرز تفکر به دنبال این بودند که برای ایران مشکلاتی ایجاد کنند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها چندین بار بحث مذاکرات را پیش کشیده اند اما به عهد خود وفا نکردند که نمونه آن را در برجام و مک فارلین می‌توان مشاهده کرد، تصریح کرد: نمونه ای از دردسرآفرینی‌های آمریکا برای ایران را می‌توان در تحریم‌های اولیه و ثانویه مشاهده کرد، اما به حول و قوه الهی و حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف و همدلی مسئولان، آمریکایی‌ها در اجرای نقشه‌های شوم خود موفقیتی کسب نکردند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:

بورس کالا محلی برای رشد انگیزه فعالان صنعت

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

اولویت نخست کشور رونق اقتصادی است

ارسال نظر