بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

بورس مسکن، پادزهر رکود دلال بازی

راهکار اصلی برای ساماندهی بازار مسکن و مقابله با دلال بازی در این عرصه، راه اندازی بورس مسکن است، تا از این طریق سرمایه ها جذب و در عرصه ساخت و ساز مسکن هزینه شود.
کد خبر : ۱۸۹۷۱۷
به گزارش بورس نیوز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رویکرد مجلس نسبت به اعمال سیاست های مالیاتی بر بازار مسکن، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن یکی از مواردی بود که در کمیسیون عمران مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای کمیسیون به دلایل نقایص موجود در این طرح با آن مخالفت کردند.

مالیات بر عایدی سرمایه مسکن مانعی بر فعالیت دلالان نیست

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طراحان این طرح معتقد هستند که طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند در کاهش دلال بازی و سوداگری بازار مسکن اثرگذار باشد، اما به نظر من این استراتژی مانعی بر فعالیت این افراد نیست.

فعالیت گسترده دلالان در بازار مسکن؛ از بخش مصالح ساختمانی تا حوزه خرید فروش مسکن

موسوی بیوکی افزود: فعالیت دلالان یکی از دلایل افزایش قیمت ها در بازارهای مختلف است، از این رو در بخش های مختلف از مبدأ تولید تا زمان ارائه محصول به مشتری، دلالان به صورت گسترده حاضر هستند  و در این عرصه، بازار مسکن نیز مستثنی نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی دلالان و سوداگران در بخش های مختلف مسکن مشغول به فعالیت هستند، به طوری که امروز در حوزه مصالح و تجهیزات ساختمانی و هم خرید فروش مسکن، اثر منفی دلالان کاملا احساس می شود.

وی گفت: به نظر من اعمال سیاست های مالیاتی بر بازار مسکن موجب فرار سرمایه از این بازار و انتقال آن به بازارهای دیگر مانند بازار سکه، ارز و خودرو می شود که این مسئله عملا موجب بروز تلاطم در اقتصاد کشور خواهد شد.

سیاست های مالیاتی باید به صورت موازی و همزمان در بازارهای مختلف اجرایی شود

موسوی بیوکی تصریح کرد: معتقد هستم که سیاست های مالیاتی باید به صورت موازی و همزمان در بازارهای مختلف اجرایی شود، یعنی اگر تصمیم بر اجرای این سیاست ها در بازار مسکن است، به طور همزمان در بازارهای ارز، سکه و خودرو نیز باید عملیاتی شود.

راه اندازی بورس مسکن راهکار اصلی برای ساماندهی بازار مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من راهکار اصلی برای ساماندهی بازار مسکن و مقابله با دلال بازی در این عرصه، راه اندازی بورس مسکن است، تا از این طریق سرمایه ها جذب و در عرصه ساخت و ساز مسکن هزینه شود./ خانه ملت
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناسان در گفت‌وگو با بورس نیوز تحلیل کردند:

بورس املاک و مستغلات، آری یا خیر...

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس مسکن، طرحی محکوم به شکست

ارسال نظر