بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
در بازارهای آسیایی اتفاق افتاد؛

رشد اندک شاخص بازارهای آسیایی نسبت به روز گذشته

پس از این که نرخ اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا با روند افزایشی نسبی همراه شد بازارهای آسیایی توانستند با رشد نسبی شاخص ها همراه شوند.
کد خبر : ۱۸۹۸۰۶

به گزارش بورس نیوز، پس از این که نرخ اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا با روند افزایشی نسبی همراه شد بازارهای آسیایی توانستند با رشد نسبی شاخص ها همراه شوند.

افزایش سود اوراق خزانه داری آمریکا با وجود ترس از بحران اقتصادی در این کشور اتفاق افتاد در حالی که بازارها نسبت به افزایش سود این اوراق عکس العمل نشان داده و توانستند دومین روز کاری هفته را با روند مثبت آغاز کنند.

در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۳ درصدی همراه شد در حالی که دیروز ۱.۴ درصد منفی شده بود.

شاخص های استرالیا بدون هیچ تغییری در مقایسه با معاملات دیروز حرکت کردند در حالی که شاخص نیکی پس از این که در معاملات دیروز بزرگترین افت خود را نسبت به ماه دسامبر به ثبت رسانده بود توانست با رشد ۱.۸ درصدی همراه شود.

شاخص بلوچیپ چین و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با رشد ۰.۳ درصدی و ۰.۵ درصدی معاملات را ادامه دادند.

کارشناسان معتقدند کاهش نرخ اوراق ۱۰ ساله در آمریکا و آمار نامطلوب PMI تولید آمریکا و اروپا در ماه مارچ بر نگرانی ها افزوده و شرایط را برای خروج سرمایه از بازار سهام به سمت دارایی های کم ریسک تر مثل طلا و اوراق قرضه فراهم کرده است.

اما در بازارهای آسیایی، شاخص شانگهای چین با افت ۱.۵ درصدی همراه شد. شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد ۰.۱ درصدی معاملات را ادامه داد.

در هند، شاخص اصلی بورس بمبئی رشد ۰.۰۸ درصدی را از آن خود کرد و شاخص اصلی بورس مالزی نیز رشد ۰.۰۱ درصدی را به ثبت رساند.

در بورس فیلیپین شاخص PSEI توانست رشد ۰.۴ درصدی داشته باشد و بورس سنگاپور با رشد ۰.۴ درصدی شاخص STI همراه شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر