بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کارشناس صنعت بیمه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

محدودیت های بیمه اتکایی مهم ترین مشکل صنعت بیمه

کارشناس صنعت بیمه گفت: باتوجه به اعمال تحریم ها بخش های مختلفی از صنعت بیمه مانند بیمه های اتکایی بعنوان پنجره انتقال ریسک از حوزه های داخلی کشور به خارج از کشور محسوب می شوند اما در حال حاضر این بیمه ها با محدودیت های جدی مواجه هستند
کد خبر : ۱۸۹۸۱۴

عبدالرضا عیسوند حیدری کارشناس صنعت بیمه به کارشناس صنعت بیمه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد: بورس نیوز گفت: صنعت بیمه یکی از بخش های مهم  بازار مالی و  بهترین اهرم حمایتی در سطح جامعه محسوب می شود. 

وی خاطرنشان کرد: تاریخچه صنعت بیمه در ایران نشان دهنده روند مطلوب توسعه صنعت بیمه در  اقتصاد کشور است.
عیسوند حیدری بابیان اینکه در سال های اخیر شرکت های بیمه ای اقدامات زیادی را در راستای توسعه این صنعت انجام داده اند، ادامه داد: این اقدامات مطابق  برنامه های اقتصادی کشور بوده اما به دلیل اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور این صنعت نیاز به رشد دارد باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

کارشناس صنعت بیمه افزود: در حال حاضر توسعه بیمه های زندگی و بهره مندی از توانایی استارت آپ ها و بخش های الکترونیک مهم ترین استراتژی صنعت بیمه محسوب می شود که در این زمینه باید ساختارهای مورد نیاز فراهم شود. 

عیسوند حیدری ادامه داد: دست یابی به این اهداف  در زمینه سرمایه گذاری و ارایه خدمات درسطح جامعه تاثیرگذار است. 

وی بابیان اینکه بخش مدیریتی صنعت بیمه نیازمند حضور کارشناسان آشنا با مشکلات و چالش های صنعت بیمه است، تصریح کرد: باتوجه به اعمال تحریم ها بخش های مختلفی از صنعت بیمه مانند بیمه های اتکایی بعنوان پنجره انتقال ریسک از حوزه های داخلی کشور به  خارج از کشور محسوب می شوند اما در حال حاضر این بیمه ها با محدودیت های  جدی مواجه هستند.

عیسوند حیدری با اشاره به اینکه درشرایط تحریم صنعت بیمه نیز درراستای دست یابی به برنامه های عملی خود نیازمند تغییر استراتژی است،  افزود: درحال حاضر باتوجه به توان مالی و ریسک هایی که شرکت های بیمه ای با آن مواجه هستند باید برای کسب سود بیشتر در این زمینه انعطاف پذیری لازم را انجام دهند. 

کارشناس صنعت بیمه با تاکید براینکه در شرایط کنونی محدودیت های بیمه اتکایی از مهم ترین مشکلات این صنعت محسوب می شود، گفت:  توسعه بیمه های زندگی نیازمند  ایجاد بستر های لازم و بهره مندی از قابلیت رسانه های مختلف برای اطلاع رسانی دستاوردها و جلب اعتماد عموم مردم نسبت به صنعت بیمه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر