بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
پس از افزایش نسبی مقادیر فروش سود پرک به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات شکلر در بهمن ماه سال 1397 در مقایسه با دی ماه، در اسفند ماه نیز شاهد کاهش مجدد فروش این محصول بودیم.
کد خبر : ۱۸۹۸۷۴

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افزایش نسبی مقادیر فروش سود پرک به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات شکلر در بهمن ماه سال 1397 در مقایسه با دی ماه، در اسفند ماه نیز شاهد کاهش مجدد فروش این محصول بودیم.

سود پرک که به عنوان یکی از محصولات جانبی تولید کلر در شرکت نیروکلر محسوب می‌شود و در مصارف مختلفی نظیر شوینده‌ها کاربرد دارد، از اصلی‌ترین محصولات این شرکت از نظر مبلغی و مقداری است.

لازم به ذکر است، کلیه شرکت‌های دارای تاسیسات کلر آلکالی که عمدتا مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده pvc نظیر پتروشیمی‌های آبادان، اروند بوده نیز از فروشندگان اصلی این محصول در کشور هستند.

کاهش مقادیر فروش سود پرک شرکت کلر ایران در اسفند ماه در مقایسه با بهمن ماه، منجر به کاهش محسوس درآمد شرکت از این حیث شده است.

براین اساس، کاهش 6 درصدی نرخ‌های فروش به همراه کاهش در حدود 26 درصدی مقادیر این محصول در مقایسه با عملکرد بهمن ماه، از عوامل تاثیر گذار بر پوشش مبالغ فروش شرکت در این ماه است.

همچنین افزایش نرخ‌های فروش و درآمدهای این شرکت در سال مالی جاری و عدم رشد چشمگیر مواد اولیه، از جمله پتانسیل‌های سودآوری شکلر در سال مالی جاری خواهد بود.

کاهش مقادیر و مبالغ فروش سود پرک در فروش اسفند ماه «شکلر »

لازم به ذکر است، درآمدهای اسفند ماه134.240 میلیون ریال می باشد و جمع درآمدهای 7 ماهه ابتدایی سال مالی 1398، 916.185 میلیون ریال است.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
میزان فروش این شرکت در سال مالی ۹۸ اندازه‌گیری شد؛

سایه افزایش نرخ محصولات بر سودآوری «شکلر»

در دوره گزارش‌های مالی بهمن‌ماه منتشر شد؛

کاهش فروش سود پرک در عملکرد این شرکت پتروشیمی

ارسال نظر