بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
امروز چند صف بزرگ مانند «ایران خودرو» و «سیمان فارس و خوزستان» در بورس عرضه شد که این امر موجبات کمبود نقدینگی در بازار و افت 800 واحدی شاخص را فراهم کرد.
کد خبر : ۱۸۹۹۱۰

به گزارش بورس نیوز، از ساعت آغازین شروع معاملات در بازار سرمایه شاخص کل این بازار بازهم سبزپوشی را تجربه کرد اما دقایقی پیش این شاخص با افت 800 واحدی در پله 185 هزارم قرار گرفت که کارشناسان دلایل مختلفی همچون افزایش حجم عرضه ها را در این زمینه موثر می دانند.

در این خصوص همایون دارابی کاشناس بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: در 15 روز گذشته شاهد رشد بازار بودیم که این امر انگیزه‌ای برای عرضه و شناسایی سود در معامله‌گران کوتاه مدت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر معمولا در تعطیلات نوروزی معامله‌گران بزرگ و حقوقی‌ها کمتر در بازار فعالیت می‌کنند که این امر عاملی برای ایجاد نگرانی بابت افزایش عرضه این اشخاص بعد از سپری شدن تعطیلات محسوب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افزایش مالیات نیز در زمینه افت ناگهانی شاخص بورس موثر است، تصریح کرد: بازگشت به صورتحساب‌ها انجام شده و مالیاتی که کاهش پیدا کرده بود دوباره به نیم درصد افزایش یافته که این امر کاهش انگیزه برای کسانی که خرید و فروش روزانه انجام می‌دهند و نیز کاهش میزان خرید و فروش های کوتاه مدت در بازار را به همراه خواهد داشت.

دارابی با بیان تاکید براینکه استراحت بازار پس از یک دوره رشد طولانی، بازگشت فعالین بزرگ پس از تعطیلات و نیزافزایش مالیات در افت 800 واحدی شاخص بازار موثر بوده است، گفت: چند صف بزرگ مانند «خودرو» و «سفارس» نیز عرضه شد که این امر موجبات کمبود نقدینگی در بازار را فراهم کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ایران خودرو از هنر سوزن دوزی زنان سیستان و بلوچستان حمایت می کند؛

هدیه معنوی ایران خودرو به مشتریان

ارسال نظر