بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
مشکلات هر چند کوچک ایجاد شده بر سر راه افزایش سرمایه «شسپا» مسیر معاملات این سهم را اندکی تغییر دارد؛ اما نظرسنجی‎ها نشان می‎دهد که همچنان خریداران پا پس نمی‎کشند.
کد خبر : ۱۸۹۹۱۹

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «نفت سپاهان» طبق آخرین صورت مالی منتشر شده، با سرمایه 1050 میلیارد ريالی، حدود 9066 میلیارد ريال سود انباشته دارد. از همین رو، در اوایل بهمن ماه سال 97 هیأت مدیره گزارش توجیهی خود جهت افزایش سرمایه 471 درصدی (معادل 4950 میلیارد ريال، طی دو مرحله از محل سود انباشته را ارائه کرد.

در «شسپا» چه خبر است / افزایش سرمایه شاید وقتی دیگر

اما افزایش سرمایه مذکور مورد موافقت سازمان بورس واقع نگردیدو مجوز آن را صادر نکرد.

باتوجه به اینکه آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده «شسپا» مربوط به سال 96، ملاک بررسیهای سازمان بورس است، به علت عدم کفایت سود انباشته طبق صورتهای مالی مذکور، صدور مجوز افزایش سرمایه به بعد از ارائه طرح جدید بر اساس صورتهای مالی سال 97 موکول میشود. بر اساس صورتهای مالی سال 96، میزان سود انباشته 3951 میلیارد ريال است. بنابراین، برنامه افزایش سرمایه این شرکت در نیمه اول سال 98 طی یک مرحله انجام میپذیرد.

«شسپا» که در سال گذشته 104 درصد و در چند روز گذشته از سال جدید اندکی بیش از 9 درصد بر قیمت هر سهم خود افزوده، با انتشار خبر تأخیر در فرایند افزایش سرمایه، امروز پس از توقف کوتاه مدت، بازگشایی شد که افت قیمت 3.5 درصدی را بر تابلوی معاملات خود نظارهگر بود.

در نظرسنجی شب گذشته بورس نیوز در خصوص معاملات امروز «شسپا» نتیجه جالب توجهی به دست آمد. 50 درصد از شرکت‏‎کنندگان موقعیت معاملاتی خود در نماد «شسپا» را در سمت خریدار عنوان کردند و 50 درصد دیگر نظر به فروش این سهم داشتند.

در «شسپا» چه خبر است / افزایش سرمایه شاید وقتی دیگر

بررسی معاملات امروز نشان داد که تعداد کدهای خریدار این سهم بیش از تعداد فروشندگان بود؛ اما در نهایت، فشار عرضه بیش از تقاضا بود و نشان قرمز بر قیمت پایانی «شسپا» نشاند.

این نکته را نیز باید عنوان کرد که مبلغ فروش این شرکت در 12 ماهه سال 97 با جهش بلند به 30664 میلیارد ريال نزدیک شد. این رقم نسبت به سال 96 رشد 78 درصدی را نشان می دهد. به این ترتیب، باید به زودی منتظر گزارش همراه با تعدیل مثبت این شرکت باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر