بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

انبارها از کالاهای اساسی مردم پر است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در حال حاضر انبارها بر اساس گزارش‌های دریافتی از کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم پر است. امیدواریم همانند سال‌های گذشته در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ایام ماه رمضان دچار مشکل نشویم.
کد خبر : ۱۸۹۹۳۰

مجوزهای صادرات دام زنده در مقابل واردات گوشت لغو شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مجوزهایی در زمینه صادرات گوشت قرمز صادر شده بود که باید تعیین تکلیف و لغو شوند که بر این اساس به افرادی که گوشت قرمز وارد کشور می‌کردند مجوز صادرات دام زنده داده می‌شد.

به گزارش بورس نیوز، علی بختیاری درباره تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ایام ماه مبارک رمضان گفت: حدودا یک ماه قبل از آغاز ماه رمضان جلساتی مختلفی با حضور اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان برگزار می‌شود تا در این ایام مردم برای تامین کالاهای مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در خانه ملت با اشاره به اینکه در حال حاضر انبارها بر اساس گزارش‌های دریافتی از کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم پر است، ادامه داد: امیدواریم همانند سال‌های گذشته در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ایام ماه رمضان دچار مشکل نشویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید پیش از آغاز ماه رمضان جلسات مختلفی بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با کمیسیون برگزار شود.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است حدودا بیش از 85 درصد از گوشت مصرفی کشور تولید داخلی است، بخشی از افزایش قیمت‌های صورت گرفته در این بخش به دلیل صادرات بود و واسطه‌ها مشکلاتی را به وجود آورده‌اند.

بختیاری با اشاره به اینکه با وجود تولید 85 درصدی گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل نباید شاهد افزایش قیمت‌های چشمگیر باشیم، گفت: مجوزهایی در زمینه صادرات گوشت قرمز صادر شده بود که باید تعیین تکلیف و لغو شوند، به افرادی که گوشت قرمز وارد کشور می‌کردند مجوز صادرات دام زنده داده می‌شد.

این نماینده مردم تاکید کرد: صدور مجوز صادرات دام زنده در مقابل واردات گوشت قرمز باعث بروز مشکلاتی در کشور می‌شود. حجم گوشت صادر شده بیش از میزان گوشت وارد شده است، با اصلاح این موضوع مشکلات حوزه گوشت از بین می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در سه ماهه پایانی سال حدودا یک صد و 60 هزار تن گوشت وارد کشور شده است در حالی که در سال‌های کشور این میزان در طول 12 ماهه سال وارد می‌شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تنش‌های موجود در بازار گوشت قرمز کنترل و شرایط بازار عادی شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

توزیع گوشت براساس کدملی سرپرست خانوار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

وضعیت توزیع گوشت گرم بدتر از هفته‌های گذشته

ارسال نظر