بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس از عملکرد دولت در بحث اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، انتقاد و گفت: متأسفانه طرح بازآفرینی شهری در مدت اخیر با وجود اظهارات مقامات دولتی پیشرفتی نداشته و این طرح تنها در حد طراحی نرم‌افزار عملیاتی شده است.
کد خبر : ۱۸۹۹۳۱

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی از عملکرد دولت در بحث اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، انتقاد و اظهار کرد: متأسفانه طرح بازآفرینی شهری در مدت اخیر با وجود اظهارات مقامات دولتی پیشرفتی نداشته و این طرح تنها در حد طراحی نرم‌افزار عملیاتی شده است.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: در طرح بازآفرینی شهری، حدود 2700 محله برای نوسازی شناشایی شده، اما اقدام قابل قبولی برای اجرای عملیات صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 127 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد که از این میان، حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده و 55 هزار هکتار بافت ناپایدار است.

رضایی کوچی تصریح کرد: بر اساس آمارهای حدود 8 میلیون نفر در مناطق بافت فرسوده و حدود 11 میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند که این مسئله خود یک خطر و بحران بالقوه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی جزء مناطقی هستند که در زمان بروز بحران‌های طبیعی مانند زلزله دچار سانحه و خسارت می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت باید در سال پیش روی تمام برنامه ریزی و تمرکز خود را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و اصلاح ساختار شهرها قرار دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

رونق بازار مسکن در گرو رونق اقتصادی

روحانی: آمریکا بداند ما نفتمان را می‌فروشیم

افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

ارسال نظر