بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: امضای بیانیه و شکواییه توسط تعداد زیادی از مردم نشان از دغدغه آنهاست. هر شکایتی از سوی مردم و آسیب‌دیدگان و شاکیان به مجلس ارسال شود توسط کمیسیون اصل 90 بررسی و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت و راهکارهای عملیاتی آن ارائه می‌شو
کد خبر : ۱۸۹۹۳۷

به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی با اشاره به بیانیه و شکایت نامه مردم در خصوص سیل اخیر در شیراز برای ارسال به مجلس و قوه قضاییه، گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به موضوع سیل اخیر در کشور ورود کرده و به بنده ماموریت داده که اطلاعات و گزارش اولیه را تهیه کنم و این گزارش در اولین جلسه کمیسیون اصل 90 در دستورکار این کمیسیون قرار می‌گیرد که پس از ارائه این گزارش، بازدید میدانی از منطقه صورت گرفته و کار کارشناسی انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه مسیر سیلاب ها در کشور به دلیل کمبود بارش ها مسدود و یا به اتوبان و معابر تبدیل و از حالت رودخانه ای خارج شده است، افزود: کمیسیون اصل 90 به مسدود شدن مسیر سیلاب ها در شیراز و دیگر شهرها و کلانشهرها همانند تهران ورود کرده و تحقیقات جامع و کاملی انجام می‌دهد تا از بروز چنین اتفاقات مشابهی جلوگیری و این مسیرهای مسدود شده اصلاح شود.

وی تاکید کرد: امضای بیانیه و شکواییه توسط تعداد زیادی از مردم نشان از دغدغه آنهاست. هر شکایتی از سوی مردم و آسیب‌دیدگان و شاکیان به مجلس ارسال شود توسط کمیسیون اصل 90 بررسی و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت و راهکارهای عملیاتی آن ارائه می‌شود و در صورت نیاز راهکارها تبدیل به طرحی می‌شود تا اصلاحات با این طرح نمایندگان اجرایی شود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت بیان کرد: خاطیان و مقصران در سیل شهرهای سراسر کشور و شیراز شناسایی و اسامی آنها برای برخورد به قوه قضاییه معرفی می‌شود و از سوی دیگر کمیسیون اصل 90 به نتیجه رسیدن این شکایات در قوه قضاییه را پیگیری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مسیر سیلاب در شیراز از سال 80 مسدود شده است، افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که این مسیر می‌توانست بیش از 100 مترمکعب در ثانیه آب را به سمت رودخانه خشک و دریاچه مهارلو هدایت کند اما این مسیر تبدیل به یک لوله شده که کشش آب بیش از 18 مترمکعب را ندارد.

پارسایی ادامه داد: موضوع ورود ناگهانی آب که برای مردم شائبه رها شدن آب از آب‌بند را ایجاد کرده با استفاده از تصاویر ماهواره ای و اساتید مجرب دانشگاهی به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و خاطیان و مقصران معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

دستور وزیر صنعت به شهرک های صنعتی

محرکی که اقتصاد منطقه‌ای را رونق داد؛

پرستیژی به نام سد

در پی وقوع سیل در شمال اتفاق افتاد؛

سفر جهانگیری و دژپسند به مازندران

ارسال نظر