بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

1.5میلیارد دلار برای اشتغال پایدار روستایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای اشتغالزایی 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه در نظر گرفته شد و برابر همین اعتبار، بانک‌ها نیز سرمایه گذاشتند تا در کشور تحولی ایجاد شود.
کد خبر : ۱۸۹۹۶۰


به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: برای اشتغالزایی 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه در نظر گرفته شد و برابر همین اعتبار، بانک‌ها نیز سرمایه گذاشتند تا در کشور تحولی ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در ابتدای اجرای اشتغال پایدار 10 تا11 هزار میلیاردتومان بودجه برای اشتغال در نظر گرفته شده بود که اکنون باافزایش قیمت نرخ دلار این اعتبار بالغ بر 18 هزار میلیاردتومان شده است.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت ادامه داد: با وجود اینکه مبلغ قابل قبولی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است اما تاکنون 40 درصد آن جذب شده و هنوز 60 درصد اعتبار مدنظر در اختیار روستاییان قرارنگرفته است.

وی تاکید کرد: تصور کنید در سال ۹۶ چنین موضوعی را تصویب کرده ایم با گذشت 2 سال از آن و با توجه به شرایط تولیدکنندگان و افرادی که برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند تحقق 40 درصدی آن قابل قبول نبوده است.

لاهوتی در ادامه با اشاره به جلسات متعدد با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بیان کرد: به شریعتمداری تاکید کرده‌ایم برخی برنامه‌ها در صورتی که خوب اجرا شود نتایج مناسبی به دنبال دارد و در صورتی که نتیجه مطابق میل قانونگذار باشد مجدد آن را تمدید می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر به درستی طرح اشتغال پایدار اجرایی می‌شد افراد بسیاری می‌توانستند به سمت تولید داخل بروند اما عدم اجرای 100 درصدی آن باعث می‌شود مجلس مجدد به اختصاص چنین اعتباراتی تن ندهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید هر چه زودتر تکلیف 60 درصد باقی مانده اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را مشخص کند تاکنون نمره عملکرد قوه مجریه در این موضوع قابل قبول نبوده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

تحریم در سرمایه گذاری خارجی تاثیر نداشت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

تامین نیاز تولیدکنندگان از سامانه نیما و ارز دولتی

بررسی وضعیت افرادی که صورت‌ها مالی را فراموش می‌کنند؛

جریمه نقدی مدیران/ گزارش مالی خصولتی‌ها در نوک پیکان بهارستان‌نشینان

ارسال نظر