بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

سعی دولت در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت تلاش خود را کرد تا در این طرح به نتیجه مطلوب و مثبت برسد، اما مساله این است که مبلغ در نظر گرفته شده برابر هزاران روستای کشور کافی نبود.
کد خبر : ۱۸۹۹۷۳

به گزارش بورس نیوز، عزت‌الله یوسفیان ملا اظهار کرد: دولت در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی تمام تلاش خود را کرده است. 

وی افزود: دولت تلاش خود را کرد تا در این طرح به نتیجه مطلوب و مثبت برسد، اما مساله این است که مبلغ در نظر گرفته شده برابر هزاران روستای کشور کافی نبود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خانه ملت ادامه داد: 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده بود تا از اشتغال روستایی و عشایری حمایت شود، ما تجربه خوبی در ارتباط با تسهیلات اشتغالزایی نداشتیم که دولت توانست مانع از تکرار آن اشتباهات شود.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم بیان کرد: در دولت اصلاحات 4 میلیون تومان وام اشتغال داده شده بود که دولت فرض را بر این گرفته بود هر کس این وام را دریافت کرده دیگر بیکار نیست، اما این بار دولت صبر کرده که نتیجه ارائه تسهیلات را ببیند سپس آمار اشتغالزایی را اعلام کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در گذشته افراد وام‌های اشتغال را برای اموری غیر از اشتغال هزینه می‌کردند که هزینه و عملکرد متناسب نبود، این بار دولت گام درستی برداشته و تا نتیجه نهایی حاصل نشود آمار اشتغال را منتشر نمی‌کند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت: با وجود اینکه مبلغ رقم بالایی است اما این میزان برای ایجاداشتغال روستایی کفایت نمی کند با این حال ایجاد اشتغالزایی در روستا برای افرادی که دنبال پست دولتی نیستند، گام مناسبی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: مشکل اشتغال در کشور عمیق‌تر از آن است که با چنین اعداد و ارقامی، اقدامات قابل لمس باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به کشاورزان با سود 7 درصد

معاون مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان فارس گفت:

گازرسانی صنعتی در استان فارس

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت:

زمستان گرم برای روستاییان ایلامی

ارسال نظر