بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی باید سپرده ارزی مردم را تضمین کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درسال گذشته به بانک مرکزی پیشنهاد شد که سپرده‌های ارزی مردم در بانک‌ها را تضمین کند. همانگونه که بانک مرکزی و دولت اوراق منتشر شده را تضمین می‌کنند، بانک مرکزی باید سپرده ارزی مردم را تضمین و تضامین لازم را از بانک‌ها اخذ کند.
کد خبر : ۱۸۹۹۷۴

به گزارش بورس نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به بررسی طرح سپرده ارزی در مجلس، اظهار کرد: در سال ۹۱، سپرده‌های ارزی مردم در بانک‌ها دستخوش چالش‌هایی شد، زیرا بانک‌ها پس از افزایش قیمت ارز سپرده‌های ارزی مردم را در اختیار آنها قرار نداده و یا به روش ریالی و یا به قیمت روز در اختیار آنها قرار دادند که این موضوع سبب شده اعتماد مردم از نظام بانکی سلب شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در خانه ملت، ادامه داد: درسال گذشته به بانک مرکزی پیشنهاد شد که سپرده‌های ارزی مردم در بانک‌ها را تضمین کند. همانگونه که بانک مرکزی و دولت اوراق منتشر شده را تضمین می‌کنند، بانک مرکزی باید سپرده ارزی مردم را تضمین و تضامین لازم را از بانک‌ها اخذ کند.

وی افزود: براین اساس باید تضامین لازم صورت گیرد تا در زمان بازپرداخت بانک‌ها بتوانند به سپرده‌گذارانی که حواله تحویل داده‌اند، حواله و به سپرده‌گذارانی که اسکناس ارزی به بانک‌ها ارائه داده‌اند، ارز پرداخت کنند، در غیر این صورت شاید با تجربه بد مردم از بانک‌ها توفیق چندانی برای جذب سپرده‌های ارزی حاصل نشود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم بیان کرد: جلب اعتماد مردم برای جذب سپرده‌‌های ارزی زمان‌بر است. زمانی که سپرده‌گذاری ارزی مردم ضمانتنامه داشته و بانک مرکزی آن را تضمین کند، تاثیر خود را برای جذب ارزهای مردم خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سود سپرده‌های ارزی با سود سپرده‌های ریالی متفاوت است، تاکید کرد: سود سپرده‌های ارزی از میانگین بین المللی نیم درصد تا نهایتا ۴ درصد علی الحساب تبعیت می‌کند که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید این اعداد و ارقام را با معادلات خود محاسبه کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تصریح کرد: نرخ سود سپرده ارزی نباید از ۴ درصد بیشتر باشد و این نرخ باید به گونه ای تعیین شود که سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران ارزی را تشویق کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مجلس شورای اسلامی انجام می شود؛

بررسی طرح سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها

بررسی عملکرد اسفندماه این بانک نشان می‌دهد؛

عملکرد ضعیف تراز سالانه عملیات بانک را منفی کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تهران، مرجع قیمت دلار در تمام کشور

عضو هیات مدیره بورس انرژی مطرح کرد؛

شرط توفیق در ادغام بانک ها دقت در اجرای آن

ارسال نظر