بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس:

باید متناسب با مزیت هر منطقه سرمایه‌گذاری کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس گفت: باید متناسب با مزیت هر منطقه سرمایه‌گذاری کنیم تا قابلیت رقابت داشته باشد. باید تشکل‌های تولیدی را تقویت کنیم تا تولیدکنندگان سهمی در صادرات داشته باشند، زنجیره‌ای باید ایجاد کنیم که تولیدکننده و صادرکننده در آن فعالیت کنند تا تولیدکننده از عواید صادرات بی‌نصیب نماند.
کد خبر : ۱۸۹۹۸۴

به گزارش بورس نیوز، شمس‌الله شریعت‌نژاد درخصوص ظرفیت‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های پیش روی کشاورزان شمال کشور، اظهار کرد: تولیدات کشاورزی و صنایع پایین‌دستی از ظرفیت‌های استان مازندران در بخش کشاورزی محسوب می‌شود، کشاورزان از دولت انتظار دارند نهاده‌های مورد نیاز آنها را تامین کنند در حال حاضر بر روی نحوه توزیع و کمبود کودهای شیمیایی مورد نیاز خود اعتراض دارند.

نماینده مردم رامسر ادامه ئاد: برخی از کشاورزان در سیل دی ماه سال گذشته با خساراتی مواجه شده‌اند که انتظار دارند تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار آنها قرار بگیرد تا اراضی خود را بازسازی کنند و ابنیه‌هایی در مسیر رودخانه‌ها احداث کرده‌اند که موجب انحراف رود شده و با افزایش بارش‌ها اراضی و باغات را با خود نابود کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ما درخواست کرده‌ایم تا دولت برای کمک به خسارت‌دیدگان سیل سال گذشته استان مازندران مصوبه‌ای داشته باشد. در زمینه صادرات محصولات کشاورزی حذف واسطه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در سال 97 حدود 100 هزار تن مرکبات صادر شد که مواحب آن عمدتا به جیب واسطه‌ها رفته و این رویه هر ساله تکرار می‌شود.

شریعت‌نژاد تاکید کرد: باید متناسب با مزیت هر منطقه سرمایه‌گذاری کنیم تا قابلیت رقابت داشته باشد. باید تشکل‌های تولیدی را تقویت کنیم تا تولیدکنندگان سهمی در صادرات داشته باشند، زنجیره‌ای باید ایجاد کنیم که تولیدکننده و صادرکننده در آن فعالیت کنند تا تولیدکننده از عواید صادرات بی‌نصیب نماند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت اهتمام جدی در ایجاد زنجیره‌های تولید داشته باشد بخش زیادی از مشکلات کشاورزان و فعالین صنایع پایین دستی بخش کشاورزی برطرف می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از دیگر اهداف تکمیل کریدورمنطقه به شمار می رود؛

جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی

در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان اتفاق افتاد؛

شناسایی راه‌های روستایی و فرعی جهت افزایش سرعت خدمت‌رسانی

ارسال نظر