بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
معاون توسعه و فناوری تامین‌سرمایه تمدن گفت:

بازارسرمایه همچنان محلی جذاب برای سرمایه‌ گذاری

بازارسرمایه همچنان محلی جذاب برای سرمایه‌ گذاری است. به نظر من سرمایه‌گذار صبوری که نقدینگی خود را اکنون وارد بورس کند و با افقی حداقل سه تا پنج ساله و حتی بلندتر در بورس سهامدار باشد به طور قطع بسیار بالاتر از بازارهای دیگر سود کسب می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها چه به لحاظ ارزش جایگزینی و سود عملیاتی می‌توانند بازدهی مناسبی ایجاد کنند.
کد خبر : ۱۹۰۲۰۴

بازارسرمایه همچنان محلی جذاب برای سرمایه‌ گذاری

به گزارش بورس نیوز، امیر سیدی درباره نقش بازار سرمایه در هدایت نقدینگی اظهار کرد: رشد نقدینگی به طور سالانه حدود ۲۰ درصد است. سود سپرده‌های بانکی ماهیانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که اگر صحیح مدیریت نشود، پیامدهایی نظیر آنچه را در سال گذشته شاهد بودیم، به دنبال دارد.

وی ادامه داد: مجموع ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه پایینتر از نقدینگی موجود است. هرچند شرایط اقتصادی کنونی در رکود است اما تورم موجود سبب می‌شود، نرخ فروش بسیاری از تولیدکننده‌ها بالا برود؛ این تولیدکننده‌ها با وجود کاهش فروش اما با افزایش نرخ مواجهند که این موضوع بر عملکردشان اثر مطلوبی می‌گذارد.

معاون توسعه و فناوری تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: بازارسرمایه همچنان محلی جذاب برای سرمایه‌ گذاری است. به نظر من سرمایه‌گذار صبوری که نقدینگی خود را اکنون وارد بورس کند و با افقی حداقل سه تا پنج ساله و حتی بلندتر در بورس سهامدار باشد به طور قطع بسیار بالاتر از بازارهای دیگر سود کسب میکند. بسیاری از شرکت‌ها چه به لحاظ ارزش جایگزینی و سود عملیاتی می‌توانند بازدهی مناسبی ایجاد کنند.

سیدی اضافه کرد: از آنجا که بازار سرمایه شفاف‌ترین بخش اقتصاد و درگیر در فعالیت‌های تولیدی واقعی است، اگر شرایطی فراهم شود تا نقدینگی شرکت‌ها در این بازار جذب شود، باعث می‌شود، تامین مالی در قالب‌های مختلفی چون سهام، بدهی در شرکت‌ها تسهیم شده و آنها بتوانند با وجود مشکلات به رونق تولید و رشد کشور کمک کنند.

این فعال بازار سرمایه در ادامه به نقش دولت و سازمان بورس در هدایت سرمایه‌گذاری اساسی اشاره و بیان کرد: به نظر من بهتر است، دولت و سازمان بورس به عنوان رگولاتور شرایط و چارچوب مجوزهایی را برای کسانی که می‌خواهند در این بازارها ناشر باشند فراهم کنند، تا نهادهای جدید با ساختار مناسب به وجود آمده و منجر به هدایت سرمایه‌گذاری شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر