بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
وزیر اقتصاد گفت: فرایند ادغام بانک‌های نظامی با بانک‌های دولتی در حال انجام است بنابراین نیروی نظامی بانک نیز نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۰۲۰۸

کارکرد سپاه حفاظت از مرزها و انقلاب است

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند امروز در پاسخ به برخی رسانه‌های خارجی که مدعی هستند  ۴۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به سپاه است، اظهار کرد: سخنانی که گفته می‌شود گزاف و بیهوده است. مگر می‌شود ۴۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد در دست سپاه باشد؟ ارقام‌هایی که گفته می‌شود اگر جمع ببندیم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد می‌رسد؛ آنها از طرفی می‌گویند که ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت است. بخش خدمات، کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و اصناف در دست بخش خصوصی است.

دژپسند تاکید کرد: به این آمارها نباید اعتماد کرد. کارکرد سپاه حفاظت از مرزها و انقلاب است. مردم ۴۰ سال با سپاه زندگی می‌کنند و براساس سخنان رییس جمهوری مردم و سپاه رابطه دوطرفه دارند و اقتصاد ما نیز اقتصاد متزلزلی نیست که با ادعای کاذب متضرر شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره طرح ادغام بانک‌های نظامی نیز خاطرنشان کرد: فرایند ادغام بانک‌های نظامی با بانک‌های دولتی در حال انجام است بنابراین نیروی نظامی بانک نیز نخواهد داشت. قرارگاه خاتم الانبیاء به صورت پیمانکاری طرح‌هایی اجرا می‌کند و در این مسیر براساس مطالبات خود واگذاری‌هایی صورت می‌گیرد که بعد از مدتی واگذار می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بااشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالای اساسی ادامه داد: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. مدتی است که آثار حذف ارز یارانه ای را بررسی می‌کنیم. سیاست کلی رییس جمهوری این است که هرگونه تغییر سیاست مقید به این است که رفاه مردم آسیب نبیند.

دژپسند درخصوص برداشت از صندوق توسعه برای کمک به سیل‌زدگان گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به سیلزدگان نیازمند کسب اجازه از رهبری است. باتوجه به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در حال تدوین طرحی در این خصوص است.

وی درباره شرایط تحریمی کشور بیان کرد: ما شرایط راحتی نداریم باید زندگی اجتماعی و فردی خود را به گونه‌ای سازمان دهیم که از دشواری‌ها عبور کنیم. خوشبختانه ظرفیت خالی در کشور وجود دارد که با به بهره برداری از آن می‌توان نرخ تولید و اشتغال را افزایش داد و باید تلاش کنیم از همه امکانات استفاده کنیم.

وزیر امور اقتصاد گفت: امسال اگر سیل به مناطق آسیب نمی‌رساند، گندم مازاد بر مصرف تولید داشتیم. هم اکنون نیز نیاز به واردات گندم نداریم و محصولات بخش کشاورزی در ترسالی مناسب خواهد بود.

دژپسند افزود: سال گذشته در بخش صنعت نیز تدابیری برای واردات مواد اولیه از گمرکات اندیشیده شد تا تولید آسیب نبیند و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. در جلسه ای که با بانک‌های دولتی داشتم از آنها خواستیم که در اعطای تسهیلات دریغ نکنند و انواع و اقسام شیوه‌ها سرمایه‌گذاری‌ها را تجهیز و برای تامین سرمایه در گردش کمک کنند.

وزیر امور اقتصاد گفت: گمرکات، سازمان مالیاتی، بانک‌ها و بیمه‌ها آمادگی دارند برای رونق تولید از تمام امکانات استفاده کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون کنونی چک سفید امضا به دولت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص خصوصی سازی:

در واگذاری ها باید روال قانونی طی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

اولویت تامین ارز برای کالاهای اساسی در قانون بودجه

ارسال نظر