بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: ۶۰ واحد پتروشیمی در دست احداث است که با بهره‌برداری آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به ۱۲۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۹۰۲۶۵

افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 120میلیون تن درسال

به گزارش بورس نیوز، تقی صانعی اظهار کرد: از مجموع ۵۶ واحد پتروشیمی فعال کشور ۲۰ واحد در ماهشهر، ۱۶ واحد در عسلویه و مابقی واحدها در سایر مناطق کشور پراکندگی دارند که این تعداد واحد سالانه به میزان ۵۰ میلیون تن تولید دارند.

وی ادامه داد: ۶۰ واحد پتروشیمی در دست احداث است که با بهره‌برداری آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به ۱۲۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

صانعی افزود: اکنون عمده‌ترین مشکلات واحدهای پتروشیمی کشور تامین خوراک است که این مشکل در منطقه عسلویه به دلیل وجود خوراک به چشم نمی‌آید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری بیان کرد: صنعت پتروشیمی در ایران دکترین اقتصادی کشور است زیرا با وجود مواداولیه خدادادی مانند نفت و گاز قابلیت ایجاد ارزش‌افزوده فراوانی در آن نهفته است.

وی گفت: اگر تمرکز لازم برای گسترش واحدهای پتروشیمی کشور به وجود بیاید می‌تواند به اشتغال و اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری خاطرنشان کرد: سهم گاز مصرفی واحدهای پتروشیمی کشور از کل مصرف ۸.۵ درصد بوده و این درحالی است که ۳۵ درصد از صادرات غیرنفتی کشور توسط واحدهای پتروشیمی محقق شده است. این واحد که سال ۸۶ راه‌اندازی شد اکنون با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن آروماتیک یکی از بزرگ ترین واحدهای تولید این محصول در کشور است.

صانعی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با برخورداری از ۱۶ واحد پتروشیمی در تولید محصولاتی همچون الفین، آمونیاک ومتانول از بزرگ واحدهای تولیدی جهان محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری ملل پویا:

تحریم صنعت پتروشیمی قابل پیش بینی بود

مدیرعامل پتروشیمی نوری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سنگینی وزنه صادرات در کفه ترازوهای مالی / نصف تولید پارازایلن، صادر شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان گفت:

طرح توسعه پتروشیمی ایلام در مدار بهره برداری

ارسال نظر