بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تامین کالاهای اساسی مردم مثل آب و نان جزو منافع ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید کالاهای اساسی مردم همانند آب و نان که جزء منافع ملی بوده تامین شود. بخشی از کشتزارها و گندمزارها در حادثه سیل اخیر آسیب دیده‌اند و در حال حاضر سلف‌خرها به کشاورزان پیشنهاد می‌کنند که گندم محصولات‌شان را به قیمت دو هزار و 200 تا 3 هزار تومان پیش‌‌فروش ‌کنند.
کد خبر : ۱۹۰۳۲۸

تامین کالاهای اساسی مردم مثل آب و نان جزو منافع ملی است

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به رئیس جمهور، اظهار کرد: پیش از آغاز سال جدید 200 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کردند که قیمت تضمینی خرید گندم حداقل به 2 هزار تومان افزایش یابد اما دولت به این نامه توجه نکرد و قیمت تضمینی خرید گندم را هزار و 700 تومان در نظر گرفت.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در خانه ملت ادامه داد: باید کالاهای اساسی مردم همانند آب و نان که جزء منافع ملی بوده تامین شود. بخشی از کشتزارها و گندمزارها در حادثه سیل اخیر آسیب دیده‌اند و در حال حاضر سلف‌خرها به کشاورزان پیشنهاد می‌کنند که گندم محصولات‌شان را به قیمت دو هزار و 200 تا 3 هزار تومان پیش‌‌فروش ‌کنند.

وی ادامه داد: ممکن است کشاورزان 100 یا 200 هزار تومان تفاوت قیمتی را تحمل کنند اما زمانی که بحث خرید 3 هزار تومانی مطرح می‌شود موضوع متفاوت است و کشاورزان به دلالان و سلف‌خرها گندم خود را پیش‌فروش می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی دولت باید با قیمت 3 هزار تومان گندم را وارد و یا از دلالان خریداری کند. مجلس و کمیسیون کشاورزی باید به این موضوع ورود کند زیرا آب و نان کالای استراتژیک مردم است.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این تذکر، گفت: موضوع گندم و قیمت خرید تضمینی آن از دغدغه‌های مجلس است که دولت باید در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کند تا کشور دچار مشکل نشود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
حرف مفت - دروغ های همیشگی - قند و شکر نیست