بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تورم انتظاری و احتمال تغییر سود سپرده، ‌مهم‌ترین انگیزه ورود پول جدید

برخی سهم‌های گروه بانکی که زیان انباشته نداشته و می‌توان آثار فعالیت های عملیاتی بانک را در صورت سود و زیان آنها مشاهده کرد هم برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.
کد خبر : ۱۹۰۳۸۱
به گزارش بورس نیوز، با پرش ۵۷۲۱ واحدی شاخص کل، امروز رکورد جدیدی ثبت شد. در میان سبزی سهم های بزرگ فولادی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی، معاملات سهم بانک تجارت هم شاخص را چند پله بالاتر برد. «وتجارت» پس از افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و اضافه شدن سهام به سبد سهامداران امروز با رشد تقریبا ۳۰ درصدی نسبت به قیمت تئوریک در قیمت ۴۵۴ ریال معامله شد. 

جواد عشقی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص روند بازار سرمایه بیان کرد: روند مثبت بازار سرمایه تداوم خواهد داشت؛ اما باید طول دوره رشد را نیز در نظر داشت.

وی افزود: بازار سرمایه، بازاری هوشمند بوده و سرمایه‌گذاران با توجه به تحلیل شرایط و پیش‌بینی تورم سال ۹۸ و تغییرات احتمالی سود سپرده بانکی و همچنین نرخ احتمالی ارز، به ورود منابع جدید به بازار سرمایه ترغیب شده‌اند؛ بازارسرمایه حتما رشدی منطقی خواهد داشت ولی نباید انتظار رشد مستمر و بدون وقفه داشت، رشد بازار تابع عرضه‌و‌تقاضا بوده و انتظار رشدی معقول و منطقی و دور از هیجان می‌رود.

این کارشناس بازارسرمایه در رابطه با گروه‌های مناسب‌تر جهت سرمایه‌گذاری گفت: بیش از ۶۰ درصد از صنایع بازارسرمایه، پتانسیل رشد دارند؛ صنایع بزرگ تولیدی همچون پتروشیمی‌ها و برخی بخش‌های صنعت فولاد و نیز صنایع کوچکتری که شاید در سال‌های قبل کمتر به آنها توجه شده، ولی با تغییرات اقتصادی، قابلیت سودسازی مناسبی برای سال ۹۸ دارند، می‌توانند گزینه‌های معقولی برای سرمایه‌گذاری باشند.

وی اضافه کرد: برخی سهم‌های گروه بانکی که زیان انباشته نداشته و می‌توان آثار فعالیت‌های عملیاتی بانک را در صورت سود و زیان آنها مشاهده کرد نیز برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

عشقی نژاد در خاتمه تاکید کرد: اگر چه کار کارشناسی در بازار سرمایه تقویت شده و این روزها روند معقولی شاهد هستیم؛ ولی باز هم به سهامداران توصیه می‌شود از رفتارهای هیجانی و شتابزده پرهیز کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر