بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افول بخش صنعت مانعی برای رشد بورس

رشد اقتصادی در بخش صنعت کشور منفی 7 درصد بوده و به دلیل ارتباط مستقیم این بخش با بورس این بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۹۰۴۹۸

به گزارش بورس نیوز، در روزهای گذشته شاخص بازار سرمایه به دلایلی همچون افزایش قیمت محصولات در بازاهای موازی رشد بی رویه‌ای را تجربه کرد و پس از برخورد با سقف رشد بازهم در سراشیبی سقوط قرار گرفت تا جایی که در روز جاری دماسنج این بازار با سقوط 1972 واحدی در ارتفاع 199 هزار و 918 واحدی ایستاد.

در این خصوص غلامرضا سلامی کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: رشد بی سابقه بازار در روزهای گذشته حباب بوده و روند منفی فعلی بازهم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور روبه افول بوده و بازار سرمایه نمی تواند برخلاف این جهت حرکت کند، افزود: رشد اقتصادی در بخش صنعت کشور منفی 7 درصد بوده و به دلیل ارتباط مستقیم این بخش با بورس این بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

سلامی با اشاره به اینکه افزایش ارزش جایگزینی دارایی ها یکی از دلایل افزایش میزان خرید سهام در بازار محسوب می شود، افزود: اما در مجموع رشد بازار در شرایط فعلی حباب محسوب می شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اقتصاد کشور دولتی محسوب می شود نه خصوصی، افزود: باتوجه به دولتی بودن اقتصاد کشور امکان پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در آینده وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
امروز و در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

سیمان تهران در صدر معاملات امروز

امروز در تالار شیشه ای اتفاق افتاد؛

تاثیر مثبت «پارس»، «همراه» و «شبریز» در شاخص بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
از کی تا حالا سهام با پ ای 3و 4 حبابه اقای سلامی همه را با یه چوب نمی زنن من نمی دونم کی اسم ابنها رو گذاشته کارشناس هرچی بالا میره میگن حباب بابا بازار سهام و بورس 10 سال از نظر قیمتی از بازار های مجاور عقب تره یه کم تحقیق کن بعد حباب حباب کنبد حباب وبرید در مسکن و ارز و طلا و ماشین در چند سال گدشته ببینید اخه با کارشناسایی مثل شما مگه میشه تولید و درست کرد که هنوز فرق سیب زمینیو با دیب زمینی تمی دونن بتده خدا جای حباب داخل بورس نه بازار های مجاور
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
اگر شما برای اقتصاد کشور نسخه ای دیگر بلدین بفرمایید والا انتقاد از اقتصاد مریض که هنر نیست شعار سال تولید و اشتغال است و هیچ راهی جز بازار سرمایه وجود ندارد حباب هم در تمام بازارهای اقتصادی وجود دارد شما با جلو گیری از حباب در بورس باعث انتقال حباب به بخشهای بازار ها مثل ازر و ماشین و دارو میشود که حباب خطر ناک است اما در بورس حباب خطر ناک نبست یادمان باشد اقتصاد ما مریض است انتخاب بین بد وبدتر است حباب در بورس خیلی بهتر از حباب در بازار های موازیست دیگروقت ازمون خطا نیست هرکسی اقدام کند ببیند چه میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
موضوع اینجاست اگر بحث صعنت است که حباب دارد چرا همه گروها حتی سهام های با ارزش با پ ای 3 و 4 مثل پتر و شیمی ها هم منفی میشود پس فقط باید صنعت مورد نظر منفی شود ولی اینگونه نیست پس اشکال جای دیگریست