بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
وزارت امور اقتصادی و دارایی راهکار جدیدی برای تامین مالی شرکت‌های بالادستی نفت به منظور اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۹۰۵۱۵
به گزارش بورس نیوز، در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مقابله موثر با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و نیز عنایت به لزوم به کارگیری ظرفیت‌ شرکت‌های داخلی تایید صلاحیت شده، وزارت امور اقتصاد و دارایی پیشنهاد کرده است تا شرکت ملی نفت ایران بتواند برای سرمایه گذاری در طرح‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز  با اولویت میادین مشترک پس از عقد قرارداد مبتنی بر تولید نفت و گاز نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی و یا تاسیس صندوق های پروژه و صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی (ریالی و ارزی) تا سقف مشخص از طریق بازار سرمایه و با تضمین بانک های عامل و نهادهای مالی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نماید.

قرارداد خرید نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران به عنوان تضمین اصل و سود این اوراق نزد بانک‌های عامل و سایر نهادهای مالی پیشنهاد شده است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های عامل و سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قبول تضمین یاد شده موظف می شوند در این خصوص ساز و کار تسهیل لازم را فراهم نمایند.

 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در شرکت بی پی انگلیس اتفاق افتاد؛

جبران ضعف قیمت نفت با افزایش تولید نفت و گاز

ارسال نظر