بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۱
کد خبر : ۱۹۰۵۲

محل معاملات بين‌المللي مواد نفتي و فرآورده‌هاي پتروشيمي تالار بورس كالاي كيش است كه ابتداي سال آينده به طور رسمي افتتاح مي‌شود.

علي‌اكبر هاشميان ـ مديرعامل شركت بورس كالاي ايران ـ در گفت‌ وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تالار بورس كالاي كيش اواخر فروردين ماه افتتاح مي‌شود اما تاريخ دقيق آن هنوز مشخص نشده و به هماهنگي با وزرا و اشخاصي كه قرار است در مراسم حضور داشته باشند، بستگي دارد تمام امور لازم انجام شده و از نظر ما تالار آماده راه‌اندازي است.

وي افزود: در حال حاضر بخشي از معاملات در آن تالار انجام مي‌شود، اما چون براي مستقل شدن از بورس اوراق بهادار كيش مراسم افتتاحيه نداشته در پي اجراي رسمي آن هستيم و سپس امور مربوط به راه‌اندازي معاملات بين‌المللي نفتي را هم انجام مي‌دهيم تا فرآورده‌هاي نفتي و پتروشيمي به صورت بين‌المللي در آنجا انجام شوند.

وي خاطرنشان كرد: براي نفت خام هم آماده‌ايم تا زماني كه كارگروه وزارت امور اقتصادي و دارايي، نفت، امور خارجه و بانك مركزي در اين باره تصميم گيري كنند، اقدام شود.

او گفت: مذاكره با شركت‌هاي خارجي مربوط به واحدهاي عرضه كننده است و بايد مشتريان خود را به آنجا اهاله كنند و كار خاصي انجام نمي‌شود اما محل معاملات در تالار كيش خواهد بود.

هاشميان ادامه داد: در دو سال گذشته چالش‌هاي زيادي پيش روي بورس كالا بود اما عمده آنها برطرف شده و هم اكنون شركت در دوران شكوفايي است و سال آينده هم سال شكوفايي بهتر براي بورس كالاست و عملكرد آن نيز بسيار خوب بوده است.

او در ادامه درباره برنامه ريزي براي رونق معامله محصولات كشاورزي اظهار كرد: براي رونق كشاورزي كارهاي زيادي انجام شد و كارگروهي نيز در اين زمينه تشكيل شده كه تا همين اواخر فعاليت داشت اما ارسال نتايج آن به وزارت جهاد كشاورزي همزمان با تغيير معاونت برنامه ريزي بود كه هنوز جانشين وي روي اين موضوع فعال نشده است.

مديرعامل بورس كالا در پاسخ به اينكه آيا علاقه‌ مند به تداوم فعاليت در دومين دوره هيات مديره شركت بورس كالا است يا خير؟ به ايسنا گفت: هنوز هيچ چيزي معلوم نيست و البته بازنشستگي من در جريان است اما فعلا هيچ صحبتي در اين باره نمي‌توانيم داشته باشيم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر