بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
معاونت فن آوری ریاست جمهوری گفت: امروزه بانک‌ها به دنبال خرید تکنولوژی فین‌تک هستند زیرا همه می‌دانند در آینده شکل کنونی بانکداری تغییر خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۰۶۰۵

بانک‌ها به دنبال خرید تکنولوژی فین‌تک هستند

به گزارش بورس نیوز، معاون فناوری ریاست جمهوری امروز در افتتاحیه دوازدهمیین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: امروزه بانک‌ها به دنبال خرید تکنولوژی فین‌تک هستند زیرا همه می‌دانند در آینده شکل کنونی بانکداری تغییر خواهد کرد.

وی افزود: این موضوع درباره بیمه‌ها نیز صدق می‌کند. بر همین اساس چنانچه صنعت بیمه وارد این حوزه نشود با سرنوشت نابودی مواجه خواهد بود.

معاون فناوری رئیس جمهوری ادامه داد، در حوزه فین‌تک و بیمه حوزه‌های جدیدی در حال توسعه هستند و ایده‌های خلاقانه باید در این حوزه وارد شوند.

ستاری تاکید کرد: تاکنون ۲۰ جلد کتاب با ۲۰ هزار ایده در دنیا در حوزه فین‌تک و استارت‌آپ منتشر شده که می‌تواند در تحول این صنعت بسیار راهبردی باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی تابلوی دانش‌بنیان در بورس با همکاری رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: صندوق‌های خطرپذیر در بورس و سرمایه‌گذاری خطر پذیر باید ۳۰ درصد بازار را دربرگیرد.

معاون فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: استارت‌آپ‌ها با وام شکل نمی‌گیرند. این صنعت با سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شکوفایی و نوآوری دست می‌یابد.

ستاری در پایان گفت: بانک مرکزی در مقابل این صنعت سدی ایجاد نکرد بلکه موتور محرکی برای پیشروی فین‌تک‌ها بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر