بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کارشناس زنجیره تامین شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در صورت بومی‌سازی تمامی خطوط فولاد، طرح‌های توسعه‌ای با هزینه‌ کمتر و در زمانبندی مشخصی به مرحله عملیاتی شدن دست پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۰۷۷۹

بومی سازی دوای درد شرکت‌های فولادی

محمد یزدانیان کارشناس زنجیره تامین شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با بورس نیوز گفت: عدم برخورداری تامین‌کنندگان از نشان تجاری خاص، عمده‌ترین مشکل زنجیره تامین شرکت‌های فولادی در سال‌های پس از انقلاب به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از صنایع مختلف و تامین‌کنندگان از مهم‌ترین رسالت‌های ایمیدرو بوده، ادامه داد: اشتغالزایی و صادرات محصول فولادی به صورت تک‌شرکتی امکان‌پذیر نبوده و باید چند تامین‌کننده در قالب یک زنجیره توانمند در کنار یکدیگر قرار گیرند تا به اهداف مدنظر خود دست‌یابند.

یزدانیان با اشاره به اینکه محصولی مانند کوپلینگ در صنایع مختلف کاربرد داشته اما تاکنون داخلی‌سازی نشده و برندی به این موضوع ورود نکرده، خاطرنشان کرد: این محصول در کشور به‌عنوان محصولی محوری، بومی‌سازی نشده و این مشکلی برای صنایع استفاده‌کننده از کوپلینگ محسوب می‌شود با اینکه در کشورهایی همچون ترکیه، چین و اروپا برندهای مختلفی از کوپلینگ وجود داشته که بر مبنای استانداردها تولید شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این شرکت در راستای مبارزه با تحریم، راهکارهایی را اندیشیده است یا خیر، نیز گفت: از سال 93 تاکنون، فولاد مبارکه با اتخاذ روش‌های مبنی بر تکیه بر توان داخلی دیگر در انتظار واردکنندگان و سازنده‌های خارجی دیگر نبوده و بومی‌سازی حدود 3هزار تجهیزات و قطعات را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

یزدانیان با تشریح این بومی‌سازی‌ها در کارخانه اظهارکرد: این تجهیزات در مجموعه‌های مختلف این کارخانه عملیاتی شده ضمن آنکه در سال گذشته فولاد مبارکه از طریق ‌ومی سازی یک هزار قطعه توانست به خوبی بحران قطعات استراتژیک را پشت سر بگذارد و به همین دلیل خطوط تولید دچار وقفه نشد.

یزدانیان با بیان اینکه این روند همچنان ادامه دارد و فولاد مبارکه به سمت بومی‌سازی خطوط پیش می‌رود، ادامه داد: در صورت بومی‌سازی تمامی خطوط فولاد مبارکه با هزینه‌ کمتر و در زمانبندی مشخصی به توسعه دست می‌یابد که این امر دستاوردی ارزشمند محسوب می‌شود و باید به دیگر شرکت‌ها نیز تسری یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر