بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
خیال سهامداران بابت عدم تقسیم سود در مجمع راحت شد؛

تحقق مجدد زیان در عملکرد 6 ماهه این سیمان‌ساز

این شرکت سیمانی در حالی در 6 ماهه نخست سال 1398، زیانی به ازای هر سهم 105 ریال را محقق کرده که مجموع زیان‌های انباشته شرکت در پایان اسفند ماه سال 1397 به 422 میالیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۹۰۸۱۷

تحقق مجدد زیان در عملکرد 6 ماهه سیمان لار سبزوار

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم آنکه این روزها بسیاری از فعالان بازار سرمایه به دلیل شرایط جوی به وجود آمده در چند ماه گذشته، معتقدند که سال 1398، سالی پر رونق برای صنعت سیمان بوده اما گزارش‌های منتشر شده از سوی برخی شرکت‌های تولیدکننده این گروه، نشان از تحقق زیان در گزارش‌های دوره‌ای و کمرنگ‌تر شدن احتمال تقسیم سود در مجامع ماه‌های آتی این شرکت‌ها دارد.

سیمان لار سبزوار در حالی در 6 ماهه نخست سال 1398، زیانی 63 میلیارد ریالی (به ازای هر سهم 105 ریال) را محقق کرده که مجموع زیان‌های انباشته شرکت در پایان اسفند ماه سال 1397 به 422 میلیارد ریال رسیده است.

تحقق مجدد زیان در عملکرد 6 ماهه سیمان لار سبزوار

این موضوع می‌تواند تا حد زیادی خیال سهامداران این شرکت را حتی در صورت ثبت عملکرد خیره‌کننده این شرکت در 6ماهه دوم سال مالی 1398 از بابت عدم تقسیم سود در مجمع راحت کند.

بر اساس گزارش حسابرسی نشده منتشره شده در 6 ماهه نخست سال مالی 1398 ، این شرکت موفق به ثبت درآمدی 237 میلیارد ریالی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهشی 16 درصدی برخوردار بوده است.

همچنین، علیرغم آنکه زیان 4 میلیارد ریالی ناخالص این شرکت در 6ماهه نخست سال مالی 1397 به سودی ناخالصی در حدود 15 میلیارد ریال در 6ماهه 1398 تبدیل شده، اما هزینه‌های عمومی اداری، سایر هزینه‌های عملیاتی و نیز هزینه‌های مالی از اصلی‌ترین دلایل تحقق زیان خالص این شرکت در این مدت است.

لازم به ذکر است، این شرکت در سال مالی 1397، 197 میلیارد سود خالص محقق کرده بود که عمده این مبلغ به لطف شناسایی 311میلیارد ریال ناشی از خالص سود ناشی از تفاوت بدهی ارزی این شرکت بود که این سرفصل در میزان سودآوری امسال شرکت نقشی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر