بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
پیش‌بینی برای عرضه اولیه «تاصیکو» اضافه شدن 450 هزار سهامدار جدید بوده و طبق اعلام گذشته، 10درصد از سهام این شرکت با قیمت پیشنهادی 4400 ریال برای هر سهم عرضه اولیه خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۰۸۳۹

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، روح‌الله حسینی مقدم معاون ناشران بورس تهران در نشست عرضه اولیه «تاصیکو» گفت: 10درصد از سهام شرکت صدر تامین با قیمت پیشنهادی 4400 ریال برای هر سهم عرضه اولیه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجموعه دارای شرکت‌های معروف بورسی و غیربورسی در پورتفوی خود بوده و امیدواریم با ورود این شرکت، شرکت‌های بورسی دیگر برای عرضه اولیه اقدام کنند.

وی افزود: 75درصد پورتفوی بورسی این شرکت در دست معادن و فلزات، فولاد مبارکه، ملی مس و فولاد باهنر است.

حسینی مقدم با اشاره به حضور این شرکت در هلدینگ شستا و اهمیت عرضه آن برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: مزایای همه شرکت‌های دیگر برای صدر تامین قابل تصور است و ما امیدواریم که شفافیت بیشتر از قبل شود.

معاون ناشران بورس تهران با اشاره به حضور بیش از 400هزار نفر در سایر عرضه‌های اولیه گفت: پیش‌بینی برای عرضه اولیه تاصیکو اضافه شدن 450 هزار سهامدار جدید است.

حسینی مقدم با انتقاد از خروج سهامدارانی که در عرضه اولیه شرکت می‌کنند در 5 روز اول پس از عرضه گفت: این خروج برای کسب حداقل سود اتفاق می‌افتد و متاسفانه هیچ کمکی به بازار سرمایه نمی‌کند. ما باید شرایطی را فراهم کنیم که از ظرفیت عرضه اولیه و پتانسیل آن استفاده بهینه‌تری انجام شود.

احمد زمانی مدیرعامل صدر تامین نیز در ادامه این نشست گفت: صدر تامین سال‌هاست که در بحث شفافیت مالی برای بورس و گزارش‌دهی و فعالیت‌های خوبی انجام داده و در تمام مجامع خود از حضور مدیران بازار سرمایه استفاده کرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های حاضر در پورتفوی صدرتامین همگی جزو بزرگان بازار سرمایه هستند و بیش از 90درصد پورتفوی شرکت ما را به خود اختصاص داده‌اند.

زمانی ادامه داد: تمامی شرکت‌های حاضر در پورتفوی صدر تامین دارای سودآوری روشن و بازارهای صادراتی غیر از عراق و افغانستان هستند. یعنی بازارهای اروپایی و آسیایی در دستان شرکت‌های ما قرار دارند.

وی ابزار امیدواری کرد: صدرتامین می‌تواند یکی از خوب‌های بازار سرمایه باشد و هیچگونه ابهامی نیز در شفافیت شرکت ما وجود ندارد.

خالق مدیرعامل سرمایه گذاری شستا به عنوان نماینده هلدینگ بالادستی شرکت صدرتامین باتوجه به سیاست‌های مدیران دولتی و مدیران ارشد شستا برای واگذاری شرکت‌ها در بازار سرمایه گفت: مجموعه پورتفوی شستا در حوزه پتروشیمی، صنعت دارو، سیمان، ابزار مالی و تلفن همراه فعال هستند.

وی افزود:بحث پورتفوی شستا در 4حالت آماده بازنگری است. مجموعه پورتفوی شستا یا عرضه اولیه خواهند شد، برای برخی از شرکت‌ها ادغام را در نظر گرفته ایم و البته شرکت‌هایی که فعالیت تجاری و کاری ندارند منحل خواهند شد و در حالت چهارم فروش برخی از شرکت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: شستا در برنامه‌های خود خرید شرکت‌ها و سهام جدید را در دستور کار قرار داده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر