بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
در چند روز اخیر نماد «کرازی» در حداکثر قیمت ممکن معامله می‎شود که می‎تواند نمایش بهبود فعالیت‎های عملیاتی شرکت باشد.
کد خبر : ۱۹۰۸۴۶

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «شیشه رازی» در دوره 12 ماهه سال 97 موفق به شناسایی 925 میلیارد ريال درآمد فروش گردید. این میزان فروش از این جهت قابل توجه است که در مقایسه با سال 96 از رشد 113 درصدی حکایت میکند.

«کزاری» در مدار صعود / شیشه‎هایی که از درآمد پرمی‎شود

تمایز این شرکت با سایر شرکتها در این است که علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، مقدار فروش را نیز بالا برد. در حالی که در سال 96 بیش از 16 هزار تن محصول در بازارهای داخل و خارج به فروش رسید، در سال 97 این مقدار از 31 هزار تن گذر کرد.

«کزاری» در مدار صعود / شیشه‎هایی که از درآمد پرمی‎شود

همان‎طور که ملاحظه میکنید مقدار تولید و فروش در سال 97 جهش بلندی نسبت به سالهای پیش از آن داشته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

از این نکته نیز نباید به راحتی عبور کرد که «کرازی» در سال گذشته با وجود تحریمها و موانع سیاسی، توانسته حجم صادرات خود را افزایش دهد. همین موضوع عاملی شد تا از محل تسعیر ارز نیز درآمد نسبتا مناسبی شناسایی کند.

در فروردین ماه سال 98 نزدیک به 66 میلیارد ريال از محصولات شرکت به فروش رسیده که نسبت به فروش 19 میلیارد ريالی فروردین سال 97، رشد 2.5 برابری را به معرض نمایش میگذارد.

علاوه بر این، نرخ فروش بطریهای غیردارویی در فروردین ماه سال 98 نسبت به اسفند ماه سال 97 رشد 31 درصدی و نسبت به میانگین 12 ماهه سال 97 افزایش 82 درصدی را نشان میدهد.

در صورت تداوم این شرایط، «کرازی» در سال 98 نیز جهش مناسبی در حوزه فروش و درآمدزایی به ثبت خواهد رساند.

در نظرسنجی اخیر بورس نیوز، 48 درصد از مخاطبین اعلام به تمایل برای خرید این سهم کردند و در مقابل، 52 درصد در فاز فروش به سر بردند.

«کزاری» در مدار صعود / شیشه‎هایی که از درآمد پرمی‎شود

«کزاری» در سال 97 بازدهی 62 درصدی را عاید سهامداران خود کرد و در مدت گذشته از سال 98 توانسته 50 درصد بر قیمت هر سهم خود بیافزاید و به این ترتیب، سهامداران خود را راضی نگه‎دارد.

این سهم سومین روز متوالی است که با صف خرید معاملات خود را به پایان میرساند و در معاملات روز نیز نسبت به روزهای قبل، حجم معاملات بسیار بالایی را ثبت کرد اما همچنان سرمایه‎گذاران در صف خرید آن حضور دارند. در مجموع، به نظر میرسد همچنان روند صعودی این شرکت و سهام آن ادامه داشته باشد. به خصوص آن که ظاهرا قرار است شرکتهاي «شيشه دارويي رازي» و شرکت «توليدی شيشه بسته‌بندی تاکستان» در یکدیگر ادغام شوند که در این صورت، مبلغ فروش شرکت توليدي شيشه بسته بندي تاکستان نیز به فروش شرکت اصلی افزوده میشود و از نظر آمار و ارقام، شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر