بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران:

تقویت بخش خصوصی مهم ترین راه حل نجات اقتصاد کشور

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت: آزادسازی اقتصاد دولتی ایران، مبارزه با فساد و تقویت بخش خصوصی مهم‌ترین راه‌حلی است که می‌تواند اقتصاد کشور را از بحران فعلی خارج کند.
کد خبر : ۱۹۰۸۵۵

تقویت بخش خصوصی مهم ترین راه حل نجات اقتصاد کشور

به گزارش بورس نیوز، محمود نجفی عرب درباره آزادسازی اقتصاد دولتی ایران اظهار کرد: مبارزه با فساد و تقویت بخش خصوصی مهم‌ترین راه‌حلی است که می‌تواند اقتصاد کشور را از بحران فعلی خارج کند.

وی ادامه داد: هر سه موضوع فساد، دولتی بودن اقتصاد و ضعف بخش خصوصی در یک امتداد قرار دارند بنابراین نمی‌توان بدون ریشه‌کنی هریک از این مولفه‌های ویرانگر اقتصادی، به تحقق دو مورد دیگر امید داشت.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت دهه اول انقلاب (به خصوص جنگ)، سپردن اقتصاد به مردم در کشور ما به خوبی پایه‌گذاری نشد و پس از آن نیز گرچه در مقاطعی (مانند دوران سازندگی و یا اجرای اصل 44) شاهد رخدادهایی برای خصوصی‌سازی بودیم، اما همچنان بخش خصوصی ضعیف است. خصوصی‌سازی‌ها به طور اصولی انجام نشد و همین مسئله منجر شد که در تمامیت اقتصاد ملی سهم بخش خصوصی از اقتصاد بسیار ناچیز باشد.

وی درباره نقش پررنگ دولت و شرکت‌های شبه دولتی در اقتصاد حوزه سلامت بیان کرد: در اقتصاد سلامت به خصوص دارو و درمان، هم در حال حاضر 70 درصد سهم تولید و تامین دارو و ملزومات دیگر درمان، متعلق به بخش‌های غیرخصوصی (مثل بانک‌ها و بنیادها و تامین اجتماعی) است، دوسوم تخت‌های درمانی و بیمارستانی نیز متعلق به دولت هستند و بالغ بر 90 درصد بیمه‌های پوششی هم غیرخصوصی‌اند و بزر گترین طرح این حوزه (یعنی طرح سلامت) هم بدون نظر و دخالت بخش خصوصی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران به شکل‌گیری کمیسیون سلامت در چهار سال گذشته و اهداف کمیسیون در دوره جدید هیات نمایندگان اتاق تهران توضیح داد: در راستای پیشگیری از سقوط کامل اقتصاد بخش سلامت و پیامدهای هولناک آن، در دوره قبل انتخابات اتاق تهران «کمیسیون اقتصاد سلامت » تاسیس شد و از همان زمان، بزر گترین هدف و برنامه این کمیسیون تفهیم خطرات تضعیف بخش خصوصی به مسئولان ارشد نظام شد.

نجفی عرب گفت: این کمیسیون در دوره آتی نیز در نظر دارد با کمک فعالان اقتصادی حوزه سلامت و تمامی ظرفیت‌های اتاق، با گردآوری اطلاعات و تدوین برنامههای دقیق و عملیاتی و ارائه آن به مسئولان مربوطه، همچنان برای تقویت بخش خصوصی و ارائه سیستم‌های نظارتی کارا و کاهش دخالت‌های فسادآفرین بخش غیرخصوصی تاکید کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

اهمیت بورس کالا در تحقق توسعه اقتصادی

از سوی وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

مشخص شدن نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی تهران

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

فراهم نبودن فضای کسب و کاربرای بخش خصوصی

ارسال نظر