بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» روندی رو به رشد در امر درآمدزایی می‎پیماید؛ شرکتی که جایگاه دوم شاپرک را در اختیار خود گرفته و در عرضه ابزارهای موبایلی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.
کد خبر : ۱۹۰۸۵۷

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» در فروردین ماه سال 98 بیش از 1365 میلیارد ريال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد نشان میدهد.

درگاه موبایل‎ها در قبظه «سپ» / تراکنش‎هایی از جنس درآمد

به این ترتیب، جمع درآمدهای این شرکت که سال مالی منتهی به آذر ماه دارد، در 4 ماهه منتهی به فروردین به رقم 5050 میلیارد ريال نزدیک شد که معادل 40 درصد کل درآمدهای 12 ماهه سال مالی 97 است. بنابراین، میتوان انتظار داشت در سال مالی 98 شاهد رشد درآمدها باشیم.

تاکنون بیشترین محل درآمدی از ساير کارمزد POS حاصل میشود و دوشادوش آن، کارتخوانها برای این شرکت درآمدزایی میکنند. اما نقطه تمایز «سپ» با سایر شرکتهای فعال در حوزه PSP در درآمد حاصل از موبایل نمود پیدا میکند؛ جایی که به تنهایی 32 درصد از حجم کل مبلغ تراکنشهای موبایلی از درگاه این شرکت عبور میکند.

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده میکنید، روند درآمدزایی «سپ» در دورههای اخیر به شیب تندی، صعودی بوده و با توجه به مسیری که در سال جدید در پیش گرفته، این روند کماکان ادامه خواهد یافت.

درگاه موبایل‎ها در قبظه «سپ» / تراکنش‎هایی از جنس درآمد

شایان ذکر است که طبق آخرین گزارش شبکه شاپرک، «سپ» از نظر تعداد تراکنش حوزه پرداخت الکترونیک کارت، سهم 18.2 درصدی از بازار را در سیطره خود گرفته است. از نظر مبلغ تراکنشها نیز حضور 14.5 درصدی دارد و از هر دو منظر در رتبه دوم ایستاده است.

در مجموع، با توجه به تسلط و نفوذ بالای «سپ» در ابزارهای موبایلی و همچنین سهم بالا از حجم کل تراکنشهای شاپرک، وضعیت این شرکت مثبت ارزیابی میشود و قطعا توانایی ثبت رقمهای جدید در مقابل سود خالص را دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تداوم یکه‌تازی «پرداخت» با شاپرک؛

«رکیش» جای «رتاپ» را گرفت

تداوم یکه‌تازی «پرداخت» با شاپرک؛

«رکیش» جای «رتاپ» را گرفت

ارسال نظر