بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
مدیرمالی «غشان» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

قیمت لبنیات با رشد بهای تمام شده اصلاح نشد/ تمامی هزینه‌ها روند صعودی داشتند

کره از شمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و افزایش قیمت خواهد داشت. افزایش قیمت کره روی محصولات وابسته به کره هم تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۰۹۰۸
به گزارش بورس نیوز، پس از خبر حذف ارز دولتی کره، احتمال افزایش نرخ لبنیات جدی تر به نظر می رسد. اگر چه افزایش نرخ لبنیات با هدف پوشش افزایش بهای تمام شده صورت خواهد گرفت؛ ولی افزایش درآمد ریالی شرکت‌های لبنی می تواند به افزایش ریالی EPS و در نهایت کاهش P بر E سهم های گروه لبنی کمک کند.

«غشان» از جمله نمادهای لبنی است که از ابتدای امسال تا کنون رشد قیمت ۴۲ درصدی تجربه کرده است. «غشان» طبق شفاف سازی اعلام کرده یک ملک تجاری ۳۳۷۵ متری در منطقه خواجه ربیع دارد که ارزش دفتری آن (ثبت در سال ۱۳۴۰) فقط ۱۳۵ هزار تومان است! 
این شرکت در فروردین ماه امسال بیش از ۱۵ میلیارد تومان درآمد داشته که ۵۱ درصد بیش از درآمد مدت مشابه سال ۹۷ بوده است. 

حمید غفوریان معاونت مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص شایعه احتمال افزایش نرخ لبنیات بیان کرد: هزینه‌های حقوق و دستمزد بیش از ۳۵درصد افزایش داشته و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، درخواست افزایش نرخ لبنی‌ها برای جبران افزایش هزینه‌های تولید، منطقی است. 

وی افزود: البته کره از شمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و افزایش قیمت خواهد داشت. افزایش قیمت کره روی محصولات وابسته به کره هم تاثیرگذار خواهد بود.

این فعال صنعت لبنی در خصوص تاثیر افزایش نرخ احتمالی لبنیات بر سودآوری شرکت‌ها گفت: نرخ محصولات لبنی و نرخ شیرخام وابستگی مستقیم به هم داشته و چنانچه نرخ شیر خام افزایش یا کاهش یابد، نرخ محصولات لبنی هم ناگزیر باید اصلاح شود. ولی امسال قیمت لبنیات متناسب با رشد بهای تمام شده اصلاح نشده و به رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت لبنیات در سال جاری هیچ تغییری نکرده است. این روند تولید برخی محصولات را زیان ده خواهد کرد. امیدواریم اصلاح قیمت لبنیات هر چه زودتر صورت بگیرد. البته افزایش نرخ لبنیات، هم افزایش نرخ شیرخام را در پی خواهد داشت و هم تقاضای بازار مصرف را کاهش خواهد داد. ولی به هر حال با توجه به احتمال افزایش قیمت لبنیات، به بهبود وضعیت سودآوری شرکت در سال جاری خوشبین هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر