بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ظرفیت بورس در این حد نیست که این حجم از سهام در آن خریدوفروش شود. براساس بررسی‌های صورت گرفته حتی امکان خریدوفروش ۱۰ درصد از این سهام به صورت سالانه فراهم نیست.
کد خبر : ۱۹۰۹۶۵

درباره آزادسازی سهام عدالت باید با احتیاط تصمیم گرفت

به گزارش بورس نیوز، محمود شکری درباره بررسی موضوع ساماندهی سهام عدالت در قوه مقننه اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت دارند که تاکنون سهامدار برای خریدوفروش سهام خود محدودیت داشته و نمیتواند آن را بفروشد، بنابراین اگر در حال حاضر خرید و فروش آن آزاد شود و قابل واگذاری باشد مشکلات اساسی برای جامعه ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در خانه ملت ادامه داد: ظرفیت بورس در این حد نیست که این حجم از سهام در آن خریدوفروش شود. براساس بررسی‌های صورت گرفته حتی امکان خریدوفروش ۱۰ درصد از این سهام به صورت سالانه فراهم نیست.

شکری بیان کرد: اگر سهام عدالت فروخته شود مردم به وضعیت سابق برگشته و ثروت، سهام و سرمایه‌ای ندارند. در شرایط فعلی اقتصادی با توجه به نیازمندی مردم به نقدینگی برای خرید لوازم خانگی، پرداخت مخارج دانشگاه فرزندان و... بسیاری از افراد سهام عدالت خود را می‌فروشند و این سهام از دست طبقات متوسط به پایین خارج و در اختیار جمعیت محدود و ۱۰ درصدی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر کارخانه‌ها و بنگاه‌های سهام عدالت به صورت بلوکه در اختیار افراد قرار گیرد مشخص نیست که چه اتفاقی در این بنگاه‌ها رخ می‌دهد. تصمیم‌گیری برای سهام عدالت کار آسانی نیست و این سهام نباید از دست مردم خارج شود، بنابراین لازم است این سهام باید اصولی مدیریت شود تا محل درآمد خوبی برای مردم باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: نباید برای پاک کردن صورت مسئله ریشه سهام عدالت را از بیخ و بن بزنیم. آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت پول جدیدی به جامعه تزریق و نقدینگی را افزایش می‌دهد که این موضوع سبب افزایش تورم می‌شود و قابل کنترل نیست، بنابراین در شرایط کنونی باید با احتیاط در این باره تصمیم گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر