بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به کمک بازار سرمایه

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه کاهش درآمد ناشی از مشوق‌های مالیاتی دولت را جبران کرد و از طرف دیگر با کمک بورس بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه به جای ورود به بازارهای غیرمولد به سمت تولید هدایت شد.
کد خبر : ۱۹۰۹۹۵

هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به کمک بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، سید مصطفی رضوی معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در برخی مواقع تصمیمات اقتصادی محدودیت‌هایی به همراه دارد و ممکن است مانعی در مسیر توسعه اقتصادی باشد و لذا سیاست‌ها باید با دقت اتخاذ شود.

وی درباره موضوع کاهش مجدد مالیات نقل‌وانتقال سهام در سال جاری توضیح داد: بعضی از افراد معتقدند در شرایط فعلی کاهش مالیات باعث حضور پررنگ فعالان اقتصادی می‌شود، اما در مقابل بعضی نیز معتقد هستند که در شرایط کنونی دولت با کمبود منابع مالی مواجه است و امکان ارایه مشوق‌های مالیاتی وجود ندارد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سال گذشته تصمیمات سران قوا در شورای اقتصادی کشور با محور کاهش مالیات نقل و انتقال سهام آثار خوبی بر جای گذاشت. این تصمیم نه تنها درآمدهای دولت را کاهش نداد بلکه انگیزه‌های حضور بیشتر فعالان اقتصادی در بازار سرمایه را فراهم کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه کاهش درآمد ناشی از مشوق‌های مالیاتی دولت را جبران کرد و از طرف دیگر با کمک بورس بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه به جای ورود به بازارهای غیرمولد به سمت تولید هدایت شد.

وی درباره احتمال طراحی ابزارهای مالی بیان کرد: هرچند طراحی ابزارهای جدید بازار سرمایه در دستور کار قرار داد، اما تمرکز ما در سال ۹۸، توسعه ابزارهای موجود است. استفاده از تمام ظرفیت ابزارهای موجود به زمان، فرهنگسازی و آموزش نیاز دارد و امسال باید مسیر بهره‌برداری از ظرفیت ابزارهای موجود را هموار کرد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بازار سرمایه مدتهاست که روند منطقی را طی می‌کند. همه بازارها از جمله بازار سرمایه با افت و خیز همراه هستند و نباید در فعالیت‌های اقتصادی به طور مداوم انتظار روند رو به رشد را داشته باشیم.

رضوی گفت: در بازارسرمایه افت و خیز یک رفتار طبیعی به حساب می آید و تنها روندهای بلندمدت نامطلوب ممکن است ایجاد نگرانی کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آسمان تاکید کرد:

بورس، سپر حمایتی سرمایه‌گذاران در برابر تورم

در نشست هم افزایی یکهزار مدیر عملیاتی شبکه بانک صادرات صورت گرفت؛

افزایش سهم بازار بانک صادرات بیش از یک درصد

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرایط توسعه ارز دیجیتال در کشور فراهم نیست

ارسال نظر