بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
معاون بازرگانی شرکت نفت پاسارگاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

ضرورت حمایت جدی دولت در حمل‌و‌نقل حامل‌های انرژی/ اختصاص سهم عمده قیر به صادرات

افزایش تحریم‌ها در حوزه انرژی سبب ایجاد موانعی برای فعالان بخش خصوصی و حتی دولتی شده و با توجه به اینکه سهم عمده قیر کشور به صادرات اختصاص دارد، این انتظار می‌رود که شاهد حمایت جدی دولتی‌ها در خصوص تامین کشتی برای حمل‌و‌نقل حامل انرژی باشیم.
کد خبر : ۱۹۰۹۹۷

ضرورت حمایت جدی دولت در حمل‌و‌نقل حامل‌های انرژی/ اختصاص سهم عمده قیر به صادرات

محمد زنگنه‌نژاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز به افزایش تحریم‌ها و تاثیر آن در صادرات و عرضه داخلی قیر اشاره کرد و گفت: بدون شک ایجاد محدودیت در هر عرصه‌ای، سبب بروز مشکلاتی برای آن می‌شود و این مساله برای صنعت انرژی که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود، حساس‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحریم، موضوع یک سال و دو سال نیست و 40 سال از اعمال آن به شیوه‌ها و انواع مختلفی می‌گذرد، اذعان کرد: در تحریم اخیر موانع و چالش‌های جدی اعم از موضوع پشتیبانی و حمل‌‌ونقل کشتی‌ها، تغییر قوانین، نوسانات ارزی و همچنین انتقال ارز به وجود آمد که امیدواریم دولت با سیاستگذاری خود در جهت بهبود اوضاع کمک کند.

زنگنه‌نژاد با اشاره به واکنش شرکت‌ متبوعش در چنین شرایطی گفت: شرکت نفت پاسارگاد در سال جدید، غالب زمان خود را صرف مذاکره با مشتریان خارجی کرده تا بتواند راهی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کند. همچنین گفت‌وگوهایی در خصوص اینکه مشتریان خودشان کشتی بیاورند، صورت گرفت تا بخشی از مشکلات حمل‌ونقل مرتفع شود.

معاون بازرگانی شرکت نفت پاسارگاد در واکنش به اظهارات برخی از فعالان صنعت قیر مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها عمده سهم این محصول به صادرات تعلق گرفته است، گفت: فعالان این صنعت چه بخواهند چه نخواهند، سهم صادرات کشور در قیر بیش از 60 درصد است و تنها 30 درصد از آن برای عرضه داخلی استفاده می‌شود؛ لذا اینکه عده‌ای بگویند بخاطر تحریم به صادرات روی آوردیم، امر تازه و عجیبی نیست.

وی در پایان اظهارات خود به جلساتی که فعالان این حوزه با دولتی‌ها داشتند اشاره و عنوان کرد: ما جلسه‌ای مفصل با مسئولان دولتی داشتیم و امیدواریم ظرف 4 ماه آینده به نتایجی برسیم که قابل قبول باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز از دغدغه بازار گفت:

نرخ "حامل‌های انرژی" یا "سوخت" بنگاه‌های تولیدی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

تاثیر جهانی صنعت نفت ایران در حوزه انرژی

امروز در بورس کالا اتفاق می افتد؛

عرضه فولاد، روی، مس و طلا در بورس کالا

ارسال نظر