بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
در شاخص کل امروز فرابورس ثبت شد؛

تاثیر «ذوب»، «هرمز» و «سمگا» در رشد آیفکس

امروز شاخص کل فرابورس ایران پس از تجربه صعود ۲۱ واحدی، در نهایت در سطح ۲۶۶۵ واحدی ایستاد که در این مسیر نمادهای «ذوب»، «هرمز» و «سمگا» بیش از سایر نمادها بر رشد حدود یک درصدی آیفکس تاثیر گذاشتند.
کد خبر : ۱۹۱۰۲۱

تاثیر «ذوب»، «هرمز» و «سمگا» در رشد آیفکس

به گزارش بورس نیوز، امروز شاخص کل فرابورس ایران پس از تجربه صعود ۲۱ واحدی، در نهایت در سطح ۲۶۶۵ واحدی ایستاد که در این مسیر نمادهای «ذوب»، «هرمز» و «سمگا» بیش از سایر نمادها بر رشد حدود یک درصدی آیفکس تاثیر گذاشتند.

بررسی سایر نمادهای فرابورسی نیز بیانگر صدرنشینی نمادهای «ثالوند» و «کرمان» به ترتیب به لحاظ بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه و پربیننده بودن نمادهای «ذوب»، «چکاپا» و «سمگا» است.

رصد بازارهای سهام فرابورس در روزی که گذشت نشان می‌دهد ۱۸۴ میلیون سهم به ارزش ۶۶۰ میلیارد ریال در بازار اول و ۶۷۳ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله‌گران دادوستد شده است که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است.

به‌علاوه، امروز یک هزار و ۲۲۹ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو بازار پایه خرید و فروش شد.

از طرف دیگر بازار ابزارهای نوین مالی در روز جاری شاهد معامله ۴۰ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال بود که نماد «اعتماد» در میان تمام نمادهای مربوط به اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

همچنین مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اردیبهشت ۹۶ در نماد معاملاتی «تسه۹۶۰۲» جهت نقل‌وانتقال در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به پایان می‌رسد و به همین دلیل نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات فردا متوقف خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ناظر بازار اعلام کرد:

توقف نماد معاملاتی «ثالوند»

در پایان معاملات امروز انجام شد؛

رشد 1.4 درصدی شاخص فرابورس

در بازار دوم فرابورس صورت می گیرد؛

عرضه 10 درصد از سهام «شبصیر»

ارسال نظر