بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر : ۱۹۱۰۳۹

به گزارش بورس نیوز، بی‌ام‌و x3 و پورشه ماکان هر دو از خاک آلمان و از دل بهترین خودروسازی‌های جهان بیرون آمده‌اند. 

بی‌ام‌و x3  یک کراس اور کامپکت یا به قول خود بی‌ام‌و SAV است که از سال 2003 توسط این کمپانی تولید می‌شود. اما در مقابل آن پورشه ماکان فرزند تازه متولدشده پورشه در سال 2014 برای اولین بار وارد بازار شد. پورشه ماکان نیز در رده کراساورهای لوکس طبقه‌بندی می‌شود. این خودرو باوجود قد کوتاهی که نسبت به رقبای هم‌رده خود دارد، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. سیاست‌های پورشه در تولید این مدل باعث شده تا ماکان به رقیب سرسختی برای کراساورهای بی‌ام‌و تبدیل شود.

هرکدام از این خودروها طوری طراحی‌شده‌اند تا در کلاس خود بهترین باشند. اما ازآن‌جهت که هیچ خودروای بی‌عیب نیست می‌توان گفت که هرکدام برتری‌هایی در بخش‌های مختلف نسبت به هم دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا نبرد بین این دو بلندقد آلمانی را با جزئیات بیشتری دنبال کنیم.

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

مقایسه طراحی خارجی بی‌ام‌و X3 و پورشه ماکان 2019

پورشه ماکان و بی‌ام‌و X3 هر دو در جدیدترین مدل خود از منحصربه‌فردترین طراحی‌های مربوط به کمپانی سازنده خود بهره‌مند هستند. ازاین‌رو انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان گزینه بهتر در طراحی خارجی کار بسیار مشکلی است. به همین دلیل این مورد را به سلیقه شما در انتخاب خودرو می‌سپاریم.

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

اگر به طراحی قسمت جلوی این خودروها نگاهی بی اندازید متوجه وجود اصالت زبان طراحی پورشه ماکان و بی‌ام‌و x3 خواهید شد. این ویژگی همواره توسط کمپانی‌های مشهور و قدرتمند دنیا رعایت می‌شود. در نمای جلویی LED های 4 نقطه‌ای دیلایت پورشه ماکان به‌شدت خودنمایی می‌کنند. درصورتی‌که در بی‌ام‌و x3 طراحی چراغ‌ها همچنان مانند سابق است. نکته‌ای که در نمای پشتی پورشه ماکان را مدرن‌تر جلوه می‌دهد، طراحی نوار LED میان چراغ‌های عقب است که ظاهری لوکس و به‌روز به این خودرو داده است. در نمای جانبی نیز پورشه جلوه زیبای رینگ‌های اسپرت آلیاژی خود را به رخ می‌کشد.

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

در کل می‌توان گفت بی‌ام‌و برای تمام مدل‌های نسل جدید بی‌ام‌و X3 زبان طراحی یکسانی را در پیش‌گرفته و تنها آپدیت‌های جدی خود را به آن اضافه می‌کند. اما پورشه ماکان به سبب جوان‌تر بودن شوق و اشتیاق بیشتری در طراحی خود نشان می‌دهد. این موضوع اسپرت سواران بیشتری را نیز برای خرید پورشه ماکان وسوسه می‌کند.

طراحی داخلی پورشه ماکان و بی‌ام‌و x3 2019

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

در طراحی داخلی بی‌ام‌و x3 کمی شلوغ به نظر می‌رسد اما این‌طور که از ظاهر کابین این دو خودرو به نظر می‌رسد بی‌ام‌و x3 امکانات بیشتری را در داخل کابین خود ارائه می‌دهد. اگر آپشنهایی که به‌صورت مشترک در هر دو این خودروها ارائه می‌شود را کنار بگذاریم باید گفت بی‌ام‌و x3 با ارائه سیستم تهویه هوای 3 گانه، سیستم نظارت بر خواب‌آلودگی راننده، هشدار برخورد با جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، شناسایی ترافیک، هشدار برخورد با جلو و عقب در ترافیک و یک دستیار کمک پارک کردن در خطوط موازی در طراحی داخلی آر پورشه ماکان برتری دارد. این سیستم‌های کمک‌راننده ایمنی این خودرو را تا حد زیادی بالابرده است. به همین دلیل نیز خانواده‌هایی که به سفرهای طولانی‌مدت می‌روند خریدوفروش بی‌ام‌و x3 را ترجیح می‌دهند.

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

مقایسه دو شاسی‌بلند آلمانی مدعی و قدرتمند؛ بی‌ام‌و x3 یا پورشه ماکان؟

اما پورشه نیز در بخش سیستم اطلاعات سرگرمی با داشتن یک صفحه‌نمایش 10.9 اینچی با رزولوشن بسیار بالا و نیز کلیدهای کنترلی بر روی کنسول میانی کار با سیستم‌های رانندگی را راحت‌تر و کاربردی‌تر کرده است. درحالی‌که در بی‌ام‌و x3 دسترسی به این دکمه‌ها کمی سخت‌تر می‌شود.

ازلحاظ فضای حمل بار و فضای صندلی‌های عقب نیز بی‌ام‌و x3 با فضای 2 برابر در صندوق‌عقب و صندلی‌های عریض‌تر و بلندتر نسبت به پورشه ماکان برتری دارد. به همین دلیل نیز خرید بی‌ام‌و x3 برای خانواده‌های پرجمعیت انتخاب مناسب‌تری است.

مقایسه عملکرد بی‌ام‌و x3 و پورشه ماکان

بی‌ام‌و x3 سال 2019 در مدل xDrive30i خود از یک موتور 2 لیتری تویین توربوشارژ 4 سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید 249 اسب بخار نیرو و 350 نیوتون متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور بیشتر ازآنچه شما برای یک رانندگی شهری نیاز دارید را فراهم می‌کند. هرچند این کراساور به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود اما فاصله زیاد آن از زمین اجازه رانندگی در مسیرهای آفرودی معمولی را به شما می‌دهد. مصرف سوخت این مدل نیز در شهر به 10 لیتر و در جاده به 7.8 لیتر می‌رسد. با این میزان مصرف سوخت خرید بی‌ام‌و x3  برای مسیرهای شهری انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

پورشه ماکان نیز در مدل پایه خود یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با توان 242 اسب بخار دارد و گشتاور آن به 370 نیوتون متر می‌رسد. این میزان گشتاور به همراه سیستم تعلیق بادی و سیستم 4 چرخ متحرک در پورشه ماکان قابلیت‌های یک رانندگی آفرودی کامل را به شما می‌دهد. ازاین‌رو می‌توان گفت برای یک آفرود سواری لوکس پورشه ماکان گزینه بهتری است. مصرف سوخت این خودرو در شهر 11 لیتر و در جاده 9.4 لیتر می‌باشد.

منبع : ویرلن


اشتراک گذاری :
ارسال نظر